Spoj električne i klasične pogonske tehnologije

Plug-in hibridni modeli spajaju prednosti električne mobilnosti i klasičnih pogonskih tehnologija. One kod marke Audi nose naziv TFSI e. Ta dopuna naziva jasno upućuje na to da se vozilo kao plug-in hibrid može kretati na dva načina. Ugrađeni su električni pogon s kompaktnom baterijom za kratke dionice i dodatni motor na izgaranje za duge dionice. Inteligentna raspodjela energije automatski se prema potrebama prebacuje između dvaju pogona radi maksimalne učinkovitosti.

Što je plug-in hibrid?

Plug-in hibrid predstavlja poveznicu između dvaju pogonskih tehnologija s jednim elektromotorom i jednim motorom na unutrašnje izgaranje. Za razliku od drugih hibrida, baterija se ne puni samo rekuperacijom nego i preko strujnih utičnica. Shodno tome, plug-in hibrid se etablirao kao najuobičajeniji oblik hibrida. Pojam potječe iz engleskog naziva „Plug-in Hybrid Electric Vehicle“ – kraticom PHEV. PHEV je prema tome kratica za plug-in hibride koji kod marke Audi nose naziv TFSI e.

Povrat energije i boost

Kod hibrida se elektromotor može koristiti kao jedini pogon bez emisija ili on može podržati motor na unutrašnje izgaranje dodatnom boost snagom. Načelno se plug-in hibrid temelji na konceptu povrata energije – drugim nazivom rekuperacija. Pritom PHEV modeli marke Audi vraćaju snagu tijekom kočenja ovisno o dotičnoj dionici i izvršenim kočenjima. Tijekom boosta e-motor podržava motor na unutrašnje izgaranje ovisno o odabranom modusu vožnje i tako pruža dodatnu potisnu silu.

Rekuperacija tijekom kočenja: Audi Q3 45 TSFI e.

Četiri modusa vožnje

Za učinkovitu vožnju. Koncept pogona osmišljen je tako da se brojne svakodnevne kratke dionice mogu prijeći isključivo na električni pogon. Koja će se vrsta pogona koristiti, može se regulirati preko četiri različita modusa vožnje: vožnje na isključivo električni pogon (EV), učinkovite kombinacije (Hybrid) ili primarne upotrebe motora na unutrašnje izgaranje s ciljem očuvanja (Hold) ili povećanja (Charge) napunjenosti baterije za kasniju vožnju na električni pogon.

Doseg nije nikakav problem

Ako napunjenost baterije nije dovoljna za dotičnu dionicu, dodatno će se uključiti motor na unutrašnje izgaranje koji će potom nastaviti sam raditi. Time se znatno povećava doseg. Kod sljedećeg zaustavljanja možete kao obično natočiti gorivo i odmah nastaviti vožnju. Ako imate više vremena, baterije se alternativno mogu napuniti na punjaču.

 

Kombinirani pogon

Audi kombinira benzinski motor s turbopunjačem i izravnim ubrizgavanjem (TFSI) te e-motor čija je litij-ionska baterija ugrađena ispod podnice prtljažnika. E-motor hibridnog pogonskog sklopa integriran je u mjenjaču u većini plug-in hibridnih modela. Hibridni modul sastoji se od e-motora i razdvojne spojke koja spaja TFSI motor s pogonskim sklopom. Prijenos snage odvija se u gotovo svim plug-in hibridima preko sva četiri kotača – za dobru trakciju i pri lošim uvjetima na cesti i lošim vremenskim uvjetima te za iznimnu agilnost tijekom sportske vožnje.

Pogonski sklop: Audi A7 Sportback 55 TSFI e.

Baterija

Struja za e-motore dolazi iz baterijskog sustava s litij-ionskim ćelijama koje su hlađene tekućinom, a sustav je smješten ispod podnice prtljažnika. Baterija pohranjuje do 14,1 kWh. Na 400-V priključku jake struje sa snagom od 7,4 kW punjenje baterije kapaciteta 14,1 kWh, koja je ugrađen u većini modela, do maksimalne razine traje otprilike 2,5 sati, a na konvencionalnoj 230-V kućnoj utičnici oko 6,5 sati. Na visokonaponsku bateriju novih vozila marka Audi nudi jamstvo od 8 godina odnosno 160.000 km, ovisno o tome koji od dva događaja prije nastupi.

Konstrukcija visokonaponske baterije: Audi A3 Sportback 40 TFSI e.

 

Plug-in hibridni modeli nose naziv „TFSI e“. Ta dopuna naziva jasno upućuje na to da se vozilo može kretati na dva načina. Ugrađeni su električni pogon s kompaktnom baterijom za kratke dionice i dodatni motor na unutrašnje izgaranje za duže udaljenosti.

Da, hibridi su podijeljeni u navedene skupine. Razlike su u naponu, snazi elektromotora, dosegu u električnom pogonu i izvoru energije. Razlika je i u tome što se plug-in hibrid (PHEV) – za razliku od drugih navedenih hibrida – može puniti i preko vanjskog izvora električne energije, primjerice kod kuće, na radnom mjestu ili na putu na javnim stanicama za punjenje.

S Audijem Q7 e-tron quattro marka Audi predstavila je prvi plug-in hibridni model u svijetu sa 6-cil. TDI motorom i e-motorom. On je u međuvremenu zamijenjen Audijem Q7 TFSI e quattro (benzinski motor s izravnim ubrizgavanjem). Trenutačno nemamo u ponudi kombinaciju dizelskog motora i električnog pogona. Svi aktualni Audi plug-in hibridni modeli u ponudi temelje se na benzinskom motoru s turbopunjačem i izravnim ubrizgavanjem (TFSI).

Ovdje ćete pronaći sva često postavljana pitanja i odgovore na temu električnog i hibridnog pogona koje je prikupila Audi služba za korisnike.