Novi standard u kompaktnoj SUV klasi: Audi Q3

  • Audi Q3 u svom najboljem izdanju: dinamične i mišićave proporcije SUV vozila u skladnoj kombinaciji s prostranom unutrašnjošću
  • Učinkovitost, dinamika vožnje i komfor: novi sustav amortizera, tehnologija snažnog plug-in hibrida i učinkoviti motori na izgaranje
  • Digitalni suputnik za svaki dan: potpore za vozača i tehnologija osvjetljenja iz klase velikih automobila te inovativan koncept rukovanja za još više komfora

Audi Q3 već je više od 10 godina etablirani i izuzetno uspješan model u segmentu premium kompaktnih vozila. Sada treća generacija postavlja nove standarde u nekoliko aspekata. Vanjski izgled modernog SUV vozila pršti samouvjerenošću i emocijama. Brojne inovativne funkcije Audi Q3 pretvaraju u digitalnog suputnika. One osiguravaju prvoklasno iskustvo korištenja i, brojnim sustavima potpora, povećan komfor i sigurnost za vozača i ostale sudionike u prometu. Uz uravnotežen ovjes, digitalizacija osvjetljenja također nudi dodatne prednosti za kupce. Nova mikro LED tehnologija u digitalnim Matrix LED glavnim svjetlima omogućuje visok stupanj individualizacije i prilagodljive funkcije osvjetljenja visoke rezolucije. Učinkovit i djelomično elektrificirani motor na izgaranje s mild-hybrid tehnologijom i plug-in hibrid s električnim dosegom do 119 kilometara dodatne su značajke nove generacije Audi Q3*.

Očekivani početak prodaje novog Q3 modela u Hrvatskoj je tijekom srpnja 2025. kada će biti poznate i cijene.

Gernot Döllner, CEO društva AUDI AG: „S više od dva milijuna prodanih vozila diljem svijeta od uvođenja prve generacije na tržište, Audi Q3 jedan je od naših najprodavanijih modela i ima visok status u našoj ponudi proizvoda. S trećom generacijom modela Audi Q3 obnavljamo važnu obitelj modela u sklopu naše proizvodne ofenzive i jačamo svoju ponudu snažnim plug-in hibridom i učinkovitim motorima na izgaranje. Novi model kombinira učinkovitost, dinamiku vožnje i komfor.“ Uz učinkovite i djelomično elektrificirane motore na izgaranje, Audi Q3 nudi novi adaptivni ovjes za kombinaciju komfora i dinamike. Geoffrey Bouquot, član Upravnog odbora za tehnički razvoj društva AUDI AG, dodaje: „Unutrašnjošću modela Audi Q3 prenosimo digitalnu pozornicu iz klase velikih automobila u kompaktni segment. Inovativni koncept rukovanja i brojni sustavi potpora povećavaju sigurnost i komfor te Audi Q3 čine idealnim digitalnim suputnikom u svakodnevnom životu.“

U usporedbi s prethodnikom, dizajn novog modela Audi Q3 još je emotivniji. Široka prednja maska i elegantno sužena glavna svjetla dosljedno su integrirani u aerodinamički koncept.Sa strane, horizontalna linija između glavnih i stražnjih svjetla vizualno dijeli vozilo na dva dijela, stvarajući vrlo posebnu raspodjelu svjetla i sjene.

Stražnji dio krase opcijska digitalna OLED stražnja svjetla, nadopunjena kontinuiranom LED svjetlosnom trakom i osvijetljenim prstenovima. Ova razina tehnologije osvjetljenja u novom modelu Audi Q3 prvi je put dostupna u kompaktnom segmentu marke Audi.

Na prednjem dijelu kompaktnog SUV modela nalaze se digitalna Matrix LED glavna svjetla koja, prvi put u modelu Audi Q3, koriste mikro LED modul. Mikro LED tehnologija značajno poboljšava osvjetljenje i time osigurava snažan kontrast na cesti. Funkcije navođenja svjetlom sada su mnogo uže povezane s funkcijama potpora za vozača. Digitalna svjetla za dnevnu vožnju s LED tehnologijom, koja se sastoje od 23 segmenta na svakoj strani, stvaraju digitalne svjetlosne potpise koji vozilo čine vrlo prepoznatljivim na cesti.

U unutrašnjosti, novi elementi za rukovanje na kolu upravljača stvaraju više prostora za pohranu u središnjoj konzoli, novo iskustvo korištenja i bolji osjećaj prostora. Elementi za rukovanje na kolu upravljača po prvi put integriraju dvije nove ručice na stupu upravljača. Desna ručica služi za odabir brzine, a lijeva kao element za rukovanje funkcijama osvjetljenja i brisačima vjetrobranskog stakla. Također, po prvi put u kompaktnom segmentu marke Audi, moguće je naručiti akustično staklo za prednje bočne prozore, što poboljšava akustiku u unutrašnjosti, posebno pri velikim brzinama. Praktičnost modela Audi Q3 očituje se i u kapacitetu prtljažnika od 488 litara. Preklapanjem klupe stražnjih sjedala, taj se prostor u modelu Audi Q3 povećava na maksimalnih 1.386 litara. Serijski se klupa sjedala može pomicati uzdužno i moguće je prilagoditi kut sjedenja. Kapacitet vuče SUV vozila je do 2100 kilograma.

Osnovni model obitelji Audi Q3 je Audi Q3 SUV TFSI sa 110 kW (150 KS) – 4-cilindrični benzinski motor s mild-hybrid tehnologijom. Audi Q3 SUV TDI 110 kW posebno je prikladan za vožnje na dugim udaljenostima. Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW može se u idealnim uvjetima puniti istosmjernom strujom do 50 kW te je snažniji i učinkovitiji no ikad. U tu svrhu ugrađena je visokonaponska baterija bruto kapaciteta od 25,7 kWh (19,7 kWh neto). Ona omogućuje električni doseg do 119 kilometara prema ciklusu testiranja WLTP.

Dodatno razvijen serijski ovjes nudi poboljšano iskustvo vožnje. U dodatnoj su opremi dostupni sportski ovjes i ovjes s amortizerima s dva ventila za optimalno uravnoteženo iskustvo vožnje. Među istaknutim sustavima potpora za vozača je i adaptive driving assistant plus. Za dodatnu sigurnost na cesti unutarnja kamera također prati vozača u potrazi za znakovima umora i nedostatka koncentracije. Asistent za parking kupcima omogućuje da Audi Q3 nauče pojedinačnim manevrima parkiranja, a nova potpora za vožnju unatrag pouzdano pomaže pri izlasku iz slijepe ulice.

Audi će novu generaciju proizvoditi u tvornicama u Győru u Mađarskoj i Ingolstadtu u Njemačkoj.

Detaljne informacije o novom modelu Audi Q3 nalaze se u nastavku.

Dinamičan dizajn

U usporedbi s prethodnikom, dizajn novog modela Audi Q3 još je mišićaviji i emotivniji. Njegovu karoseriju definira savršena kombinacija zaobljenih elemenata i preciznih linija. Široka prednja maska postavljen je visoko, a elegantno sužena glavna svjetla stvaraju fokusirani izgled i dosljedno su integrirana u aerodinamički koncept vozila. Takav dizajn osigurava posebno učinkovit protok zraka oko prednjeg dijela vozila. Ulaz rashladnog zraka s mogućnosti upravljanja ugrađen je u područje ispod prednje maske i osigurava strujanje protoka zraka oko tog područja s minimalnim gubitcima. Ovdje se nalaze i parkirni senzori. Senzori za sustave potpora za vozača ugrađeni su iza Audijevih četiri prstena.

Sa strane, horizontalna linija između prednjih i stražnjih svjetla vizualno dijeli vozilo na dva dijela, stvarajući vrlo poseban svjetlosni efekt. Gornja strana hvata svjetlost, a donja strana sjenu. U kombinaciji sa strmo postavljenim D stupovima, ostakljeni se dio vozila čini još dinamičnijim.

Stražnji dio također ima čist dizajn. Odvojena od stražnjih svjetala iz dva dijela, precizna, uska svjetlosna traka proteže se cijelom širinom vozila poput oštre linije i stražnjem dijelu daje čist izgled. Ispod nje nalazi se široka, vizualno mirna površina. Difuzor je integriran u podignuti branik.

Paket opreme S line, s diferenciranim prednjim i stražnjim branicima i dijelovima za nadogradnju Selenite srebrne boje, dostupan je kao opcija uz serijsku opremu. Vanjski paket također je dostupan u crnoj varijanti, s dijelovima za nadogradnju crne boje. Za nove modele Audi Q3 dostupno je 11 boja, uključujući Arkona bijelu. Glacier bijela, Mythos crna, Arrow siva, Tambora siva, Progressive crvena i Navarra plava dostupne su kao metalik boje. Dopunjuju ih nove boje Sage zelena i Madeira smeđa. Madeira smeđa mat je lak dostupan isključivo za novi Audi Q3. Varijanta opreme S line također nudi Daytona siva metalik boju. Tambora siva dostupna je samo za opremu advanced line.

Novi dizajn lakometalnih naplataka dostupan je u veličinama od 17“ (serijski) do 20“ (maksimalno). Širina guma povećana je s 215 na 235 milimetara. Ponudu upotpunjuju aerodinamični lakometalni naplatci od 18 do 19 inča. Audi Sport nudi ukupno 5 dizajna lakometalnih naplataka u veličinama od 19 i 20 inča. To uključuje dvije zatamnjene verzije crne metalik boje: lakometalni naplatak od 20“ u dizajnu s pet krakova i lakometalni naplatak od 20“ u S dizajnu s više krakova.

Aerodinamika i ukupna akustika vozila značajno su poboljšani u usporedbi s prethodnikom. Uz koeficijent otpora zraka od 0,30, fokus je prvenstveno na akustičnom komforu.

Novi Audi Q3 prvi je model marke Audi u kompaktnom segmentu s akustičnim staklima za prednje bočne prozore. U kombinaciji s optimiziranim brtvama i izolacijom u vozilu, to stvara skladan akustični koncept s primjetnim poboljšanjem komfora vožnje.

Tehnologija osvjetljenja iz klase velikih automobila pretvara noć u dan

Tehnologija osvjetljenja novog modela Audi Q3 prvi je put dostupna u kompaktnom segmentu marke Audi – to omogućuje prilagodba digitalnih Matrix LED glavnih svjetala iz klase velikih automobila. Novi Q3 prvo je vozilo marke Audi koje koristi mikro LED modul koji zamjenjuje DMD modul. Modul širine otprilike 13 milimetara sadrži 25 600 mikro LED dioda. Svaka pojedinačna mikro LED dioda veličine je otprilike 40 mikrometara, što je otprilike polovica debljine ljudske dlake. Upotrebom ove mikro LED tehnologije dolazi do značajnog poboljšanja osvjetljenja i time nastaje vrlo jasan kontrast na cesti – posebno korisno u slučaju slabe vidljivosti uzrokovane vremenskim uvjetima.

Funkcije navođenja svjetlom, poznate kao svjetlo za navođenje u voznom traku i orijentaciju, sada su mnogo uže povezane s funkcijama potpora za vozača. Prikazom važnih informacija iz sustava potpora u izravnom vidnom polju vozača ispred vozila i s izravnom vizualnom referencom na infrastrukturu ceste, funkcije osvjetljenja doprinose dodatnom povećanju sigurnosti vožnje.

Nova značajka je odraz aktivnog upozorenja sustava potpore pri promjeni voznog traka u svjetlima voznog traka na autocesti ako vozač modela Audi Q3 želi promijeniti vozni trak dok mu se vozilo nalazi u mrtvom kutu. Prikaz upozorenja na napuštanje voznog traka u svjetlu za orijentaciju na lokalnim cestama i autocestama također podupire vozača. Aktivira se na isti način kao i poznati prikaz na kombiniranom instrumentu čim vozilo nehotice prijeđe oznaku voznog traka. Nadalje, poboljšane prometne informacije projiciraju pahuljicu na cestu kao simbol upozorenja pri brzinama od približno 70 km/h ako postoji opasnost od skliskih uvjeta na cesti.

Dodatni primjer naprednog navođenja svjetlom očit je u zonama gradilišta gdje je vidljivost obično loša. Ovdje digitalna Matrix LED glavna svjetla automatski prilagođavaju navođenje svjetlom i isključuju svjetla voznog traka u korist svjetla za orijentaciju, što znatno olakšava zadržavanje u voznom traku u uskim zonama gradilišta. Po prvi put kupci mogu putem MMI-ja deaktivirati pojedinačne funkcije digitalnih Matrix LED glavnih svjetala, poput svjetala voznog traka.

MMI se također može upotrebljavati za odabir tri različita dizajna proširenih funkcija dinamičkog osvjetljenja coming home/leaving home pri ulasku u vozilo ili isključivanju motora. Tehnologija digitalnih Matrix LED svjetala posebno je impresivna dok vozilo miruje.

Digitalna Matrix LED glavna svjetla, u kombinaciji s mikro LED izvorom svjetlosti, osiguravaju izuzetno preciznu raspodjelu dugih svjetala i još bolju zaštitu drugih sudionika u prometu od zasljepljivanja, povećavajući sigurnost u prometu.

Uz digitalne Matrix LED module, digitalna svjetla za dnevnu vožnju s LED tehnologijom, koja se sastoje od 23 segmenta na svakoj strani, vozilo čine vrlo prepoznatljivim na cesti. Ovisno o opremi, putem MMI-ja moguće je odabrati do četiri različita digitalna svjetlosna potpisa s individualiziranim scenarijima osvjetljenja coming/leaving home za prednji i stražnji dio vozila. Stražnji dio krase opcijska digitalna OLED stražnja svjetla, nadopunjena kontinuiranom LED svjetlosnom trakom.

Ukupno 36 različitih segmenata podijeljeno je u šest digitalnih OLED panela, što omogućuje digitalne potpise stražnjih svjetala. Posebno privlačna značajka stražnjeg dijela su osvijetljeni prstenovi koji se aktiviraju čim se uključe kratka svjetla.

Unutrašnjost: funkcionalan i čist dizajn

U usporedbi s prethodnim modelom, dizajn i funkcionalnost značajno su poboljšani. Dizajnom unutrašnjosti velikog kontrasta elementi su svjesno postavljeni u prvi plan ili pozadinu, stvarajući ugodan osjećaj u unutrašnjosti.

Veliko područje na instrumentnoj ploči, takozvani Softwrap, proteže se od vrata cijelom širinom instrumentne ploče i naglašava horizontalni raspored za maksimalan osjećaj prostora. Panoramski zaslon s 11,9" kombiniranim instrumentom i 12,8" MMI dodirnim zaslonom čini takozvanu digitalnu pozornicu. Njegov zakrivljeni dizajn stvara kokpit usmjeren na vozača. Audi time prenosi digitalnu pozornicu iz klase velikih automobila u kompaktni segment. Head-up zaslon za prikaz važnih informacija nadopunjuje digitalne zaslone. Ravne ručke vrata i moderna, uredna konzola naglašavaju osjećaj prostora i komfora.

Novi element za rukovanje kola upravljača nudi značajne praktične prednosti. Po prvi put integrira dvije nove ručice na stupu upravljača, stvarajući više prostora za pohranu u središnjoj konzoli, novo iskustvo korištenja i bolji osjećaj prostora. Desna ručica služi za odabir brzine, a lijeva kao element za rukovanje funkcijama osvjetljenja i brisačima vjetrobranskog stakla. Uklanjanjem ručice mjenjača sa središnje konzole stvara se više prostora u konzoli, uključujući dva držača za čaše. Hlađena stanica za indukcijsko punjenje sa snagom punjenja od 15 W, uključujući dva USB-C priključka, po potrebi se može zatvoriti pomičnim poklopcem. Dva dodatna USB-C priključka nalaze se straga.

U mraku, razni paketi osvjetljenja (Paket ambijentalnog osvjetljenja plus/pro) naglašavaju ambijent unutrašnjosti. Svjetla za označavanje na instrumentnoj ploči i središnjoj konzoli naglašavaju čiste linije unutrašnjosti. Neizravno ambijentalno osvjetljenje ispod panoramskog MMI zaslona ili u vratima naglašava dizajn unutrašnjosti.

Kao novi element dizajna, prednja vrata sada imaju i opcijsko osvjetljenje velike površine. U tu svrhu, obloga od tkanine laserski je izrezana 300 puta. Izvor svjetlosti u oblozi vrata pozadinski osvjetljava pet segmenata, čije različite veličine stvaraju dinamičan slijed osvjetljenja – čak i prilikom otključavanja i zaključavanja vozila. Osvijetljena obloga od tkanine time kombinira funkcionalnost s emocionalnim iskustvom dizajna. U MMI-ju je dostupno 30 različitih boja, što povećava mogućnosti individualizacije.

Zvučnici novog opcijskog premium sound sustava SONOS nalaze se u gornjem dijelu vrata. Novim, virtualno generiranim surround zvukom, pružaju intenzivno iskustvo slušanja. Dvanaest visokoučinkovitih zvučnika, uključujući središnji zvučnik i subwoofer, napaja se maksimalnom snagom pojačala od 420 W. Kupci mogu birati između četiri unaprijed konfigurirana zvučna profila (neutral, concert, lounge i podcast). Također imaju mogućnost poboljšanja svog iskustva slušanja značajkama koje mogu dodati u bilo kojem trenutku putem funkcija na zahtjev (FoD).

Paket zvuka i funkcija nadopunjuje odabrani sound sustav s tri dodatne značajke: 1) pojačavanje basa radi preciznijeg i snažnijeg zvuka basa, 2) automatsko podešavanje razine radi osiguranja iste glasnoće pri promjeni izvora zvuka i 3) revitalizacija glazbe radi poboljšanja zvuka komprimiranih glazbenih datoteka.

Infotainment sustav modela Audi Q3 koristi Android Automotive OS kao operacijski sustav. Aplikacije trećih strana, kao što je YouTube, dostupne su u Audi Application Storeu integriranom izravno u MMI i ne zahtijevaju upotrebu smartphonea.

Audi assistant (asistent s upravljanjem govornim naredbama koji uči) upotrebljava se za rukovanje brojnim funkcijama vozila. Asistent je proširen umjetnom inteligencijom (integrirana izravno u vozilo) i, po prvi put, predstavljen je s avatarom na središnjem dodirnom MMI zaslonu. Kada je aktivan prikazuje s i kao ikona na head-up zaslonu ili Audi virtualnom kokpitu. Unos koji Audi assistant razumije također se prikazuje na zaslonu instrumenata.

Dostupno je ukupno 9 paketa unutrašnjosti. Unutrašnjost nije samo posebno usmjerena na korisnika, već je dizajnirana da bude održiva. Za aplikacije od drveta koristi se brzorastuće i otporno drvo. Elementi unutrašnjosti presvučeni tkaninom Impressum izrađeni su od 100 posto recikliranog poliestera. Tkanine za presvlake Expedition, Impressum, jednobojna tkanina i mikrovlakna također su u potpunosti izrađene od recikliranog poliestera. Baršunaste podne prostirke od velura izrađene su od Econyla, potpuno recikliranog najlonskog vlakna napravljenog od starih ribarskih mreža, ostataka tepiha i industrijskog otpada. Marka Audi se stoga u modelu Audi Q3 usredotočuje na budućnost i učinkovito korištenje resursa.

Praktičnost modela Audi Q3 očituje se u kapacitetu prtljažnika od 488 litara. Kada se klupa sjedala pomakne do kraja naprijed i postavi u uspravan položaj, nastaje 575 litara. Preklapanjem klupe stražnjih sjedala, taj se prostor u modelu Audi Q3 povećava na maksimalnih 1.386 litara. Serijski se klupa sjedala može pomicati uzdužno i moguće je prilagoditi kut sjedenja. Audi Q3 može vuči do 2100 kilograma. Okomito opterećenje kuke iznosi 90 kilograma.

Široka ponuda vrlo učinkovitih motora

Osnovni model obitelji Audi Q3 je Audi Q3 SUV TFSI 110 kW – 4-cilindrični benzinski motor s mild-hybrid tehnologijom i serijskim 7-stupanjskim mjenjačem S tronic. Isporučuje snagu od 110 kW (150 KS). Istaknuto kod 1.5 TFSI motora je sustav cilindra na zahtjev (Cylinder on demand – COD). On privremeno deaktivira drugi i treći cilindar pri niskim i srednjim opterećenjima.

Najsnažniji motor na izgaranje je Audi Q3 SUV TFSI quattro 195 kW s quattro pogonom. Pogon osigurava 2,0 litreni 4-cilindrični motor sa 7-stupanjskim S tronic mjenjačem. Motor isporučuje 195 kW (265 KS) i 400 Nm okretnog momenta na sva četiri kotača. Audi Q3 SUV TDI 110 kW posebno je prikladan za vožnje na dugim udaljenostima. Tvornički je serijski opremljen pogonom na prednje kotače i 7-stupanjskim S tronic mjenjačem. Snaga od 110 kW (150 KS) i 360 Nm okretnog momenta osiguravaju nisku potrošnju goriva na dugim udaljenostima.

Plug-in hibrid (PHEV) jednako je praktičan za vožnju na dugim udaljenostima, ali s električnom potporom. Snažniji je i učinkovitiji nego ikad. U kombinaciji s električnim motorom (85 kW i 330 Nm okretnog momenta), Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW nudi izlaznu snagu sustava od ukupno 200 kW (272 KS) i 400 Nm okretnog momenta sustava.

Ugrađena je visokonaponska baterija bruto kapaciteta od 25,7 kWh, čime je kapacitet gotovo udvostručen – uz zadržavanje gotovo identičnih dimenzija u odnosu na prethodni model.

Dostupan je neto kapacitet od 19,7 kWh. 96 prizmatičnih ćelija baterije, podijeljenih u četiri modula, pohranjuje znatno više energije nego prije. Zahvaljujući optimiziranoj kemiji ćelija i boljem paketu, kapacitet punjenja modula sada iznosi 73 amper sati umjesto dosadašnjih 37.

Time se električni doseg povećava do 119 kilometara prema ciklusu testiranja WLTP. Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW može se u idealnim uvjetima puniti istosmjernom strujom do 50 kW i time omogućuje komfornu vožnju uz električni pogon. Baterija ispražnjena do 10 % može se ponovno napuniti do 80 % za manje od pola sata. Vlastita usluga punjenja marke Audi, Audi charging, omogućuje pristup brojnim AC stanicama za punjenje u 28 europskih zemalja (opcijski).

Novi sustav amortizera za komfor i snagu

Osim motora, Audi je također značajno poboljšao dinamiku vožnje novog modela Audi Q3. Dodatno razvijen serijski ovjes nudi poboljšano iskustvo vožnje. Ovaj SUV dinamičnog dizajna vozilo je za obitelji i putovanja koje je prikladno za svakodnevnu upotrebu i oduševljava svojom agilnošću. Dostupni sustavi ovjesa uključuju ovjes s čeličnim oprugama, sportski ovjes i ovjes s amortizerima s dva ventila.

Ovjes s upravljanjem amortizerima kontinuirano reagira na karakteristike površine ceste i trenutačnu situaciju u vožnji te uzima u obzir parametre kao što su upravljanje, kočenje i ubrzanje. Idealno prigušenje za svaki kotač izračunava se u djeliću sekunde i prilagođava se na amortizerima. Amortizeri s dva ventila također omogućuju bolju i uglađeniju vezu između karoserije i ovjesa. Istovremeno, odvojena kontrola faza odskoka i kompresije optimizira dinamiku vožnje jer se vibracije širenja i kompresije mogu kontrolirati neovisno jedna o drugoj.

Primjetniji je raspon između komfora i sportske vožnje. Opcijski i dodatno razvijen progresivni upravljač također doprinosi agilnosti novog modela Audi Q3. On ne djeluje previše izravno, već vrlo precizno od središta. Prema krajnjem graničniku, omjer upravljanja značajno se smanjuje radi veće upravljivosti. Pokreti upravljanja prenose se izravnije na kotače. Nadalje, odziv upravljanja iza kola upravljača je uočljiviji, a povratne informacije s ceste su bolje. Smanjeno trenje osigurava bolji osjećaj upravljanja.

U dinamičkom sustavu upravljanja Audi drive select novog modela Audi Q3, uravnoteženi modus zamjenjuje automatski modus. Uravnoteženi modus predstavlja optimalni kompromis između dinamike vožnje i komfora. Uravnoteženi modus aktivira se svaki put kada se vozilo ponovo pokrene i može se konfigurirati u skladu s individualnim potrebama. Po želji se „Offroad plus“ (za quattro) također može unaprijed odabrati kao zadani modus putem MMI-ja.

Sustavi potpore za vozača

Kada je riječ o potpori za vozača, Audi Q3 oslanja se na niz sustava koji značajno pojednostavljuju svakodnevnu vožnju i time povećavaju sigurnost.

Serijske potpore u trenutku uvođenja na tržište uključuju sustav parkiranja plus s prikazom udaljenosti, regulaciju razmaka (uključujući ograničenje brzine) s pripremom za automatsku regulaciju razmaka (adaptive cruise control), upozorenje na napuštanje voznog traka uz potporu za hitne slučajeve, prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje sustava za prepoznavanje pozornosti i umora s nadzorom vozača te aktivni sustav nadzora okoline (front assist) s potporom pri izbjegavanju prepreka i skretanju, prednju potporu za nadzor bočnog prometa i potporu pri kočenju (brake assist) u nuždi sprijeda.

Istaknute značajke za poboljšan komfor vožnje uključuju adaptive driving assistant plus koji podržava uzdužno i bočno navođenje i dopunjen je funkcijom potpore pri promjeni voznog traka.

Sustav pomaže pri ubrzanju, kočenju, održavanju brzine, održavanju zadane udaljenosti i navođenju u voznom traku na dionicama putovanja pri brzinama do 210 km/h. Pri brzinama iznad 90 km/h na autocestama, sustav također podržava potporu pri promjeni voznog traka. Nju je moguće aktivirati putem MMI-ja i ona, na temelju podataka stražnjeg radara, koristi bijele strelice na kombiniranom instrumentu i head-up zaslonu kako bi naznačila je li i u kojem smjeru moguća promjena voznog traka. Ako se promjena voznog traka pokrene dodirom žmigavca, sustav aktivno podupire postupak upravljanja.

U kombinaciji s online podacima, adaptive driving assistant može zadržati vozilu u voznom traku čak i bez prepoznavanja linija voznog traka, čime se povećava komfor u ruralnom i gradskom prometu (izvan autoceste). Upotreba online podataka za adaptive driving assistant uključena je tri godine od isporuke vozila. Nakon toga, kupci imaju mogućnost produljenja roka uz naknadu.

Po prvi put, potpora za hitne slučajeve (emergency assistant) sada može preuzeti kontrolu ako vozač više ne reagira. U tom slučaju, potpora za hitne slučajeve autonomno vozi Audi Q3 do zaustavnog traka i zaustavlja ga (samo u kombinaciji s paketom Tech pro). Ako se to dogodi, potpora aktivira vizualna, zvučna i taktilna upozorenja trzanjem kočnica i aktiviranjem uređaja za svjetlosno upozorenje.

Za još veću sigurnost na cesti unutarnja kamera također prati vozača u potrazi za znakovima umora i nedostatka koncentracije. Ako vozač određeno vrijeme ne reagira na upozorenja modela Audi Q3, oglašava se zvučni signal, a na kombiniranom instrumentu pojavljuje se vizualni prikaz. Ako vozač i dalje ne reagira, Audi Q3 automatski vozi do zaustavnog traka i upućuje poziv hitnim službama. Podaci se ne spremaju.

Uvježbano parkiranje kupcima omogućuje da Audi Q3 nauče pojedinačnim manevrima parkiranja. Ako je pristup nadstrešnici ili garaži otežan, Audi Q3 potrebno je naučiti samo jednom, a on će nakon toga samostalno preuzeti parkiranje – vozač mora samo promatrati. Isto vrijedi i za izlazak iz parkirnog mjesta.

Novi Audi Q3 može zapamtiti do pet parkirnih manevara na udaljenosti od 50 metara. Manevrima je moguće dati pojedinačne nazive. Ako završite u slijepoj ulici, novi asistent za vožnju unatrag pruža pouzdanu pomoć. Pri brzinama ispod 35 km/h, Audi Q3 može zapamtiti udaljenost od oko 50 metara i samostalno se kretati unatrag brzinom od oko 10 km/h.

U gradskom prometu, potpora pri parkiranju park assist plus sa sustavom parkiranja vozaču pruža potporu izvođenjem ciljanih manevara upravljanja čim ultrazvučni senzori otkriju odgovarajuće okomito ili paralelno parkirno mjesto.

Park assist također pruža podršku pri vožnji unatrag iz parkirnog mjesta i može se aktivirati tijekom ručnog manevra parkiranja. Kako bi dobio potporu, vozač mora slijediti upute na zaslonu te ubrzavati i kočiti u skladu s tim. Četiri širokokutne kamere pokrivaju cijelo područje neposredno oko vozila i omogućuju razne prikaze za još praktičnije manevriranje. Vozač može odabrati različite prikaze na MMI zaslonu, što olakšava pozicioniranje vozila na parkirnom mjestu.

Sustav prepoznavanja prometnih znakova sada prikazuje i znakove upozorenja: na primjer, sustav prepoznaje znakove kao što su znakovi za prvenstvo prolaza, znakovi za gradilište, znakovi za pješačke prijelaze, znakovi za prijelaze za životinje i znakovi za željeznički prijelaz.

Očekivani početak prodaje novog Q3 modela u Hrvatskoj je tijekom srpnja 2025. kada će biti poznate i cijene.

*Osvjetljenje logotipa na slikama aktivno je samo dok su uključena kratka ili duga svjetla.

* Preliminarni podaci o potrošnji goriva/el.energije i CO₂ emisiji (podložno promjeni):

Audi Q3 SUV TFSI 110 kW: Kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 6,6–6,0; kombinirane emisije CO₂ u g/km: 151–137

Audi Q3 SUV TDI 110 kW: Kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 5,8–5,3; kombinirane emisije CO₂ u g/km: 152–139

Audi Q3 SUV e-hybrid 220 kW: Potrošnja goriva (ponderirana kombinirana): 2,2–1,7 l/100 km; potrošnja energije (ponderirana kombinirana): 15,0–13,9 kWh/100 km; emisije CO₂ (ponderirana kombinirana): 49–39 g/km; potrošnja goriva s praznom baterijom (kombinirano): 6,6–6,0 l/100 km