Novi početak u Milanu: Audi predstavlja novi dizajn
- Audi Concept C primjer je nove filozofije dizajna
- CEO Gernot Döllner: „Jasnoća, fokus i predanost implementaciji – timemijenjamo dizajn i tvrtku.“
- CCO Massimo Frascella: „Želimo oblikovati brend koji će probuditi želju i imati kulturni utjecaj.“
Predstavljanjem studije Audi Concept C u Milanu, Audi nudi definitivan uvid u dizajn budućih modela. Marka s četiri prstena čini progresivan korak: u sve složenijem svijetu, Audi je beskompromisan u svojoj predanosti jasnoći. Nova filozofija dizajna dio je temeljnog restrukturiranja marke Audi i predstavlja novi početak za cijelu tvrtku. Proizvodi, procesi i strukture usmjereni su na ono što je bitno, stvarajući prostor za inovacije i tehnološko vodstvo.
Održan pod sloganom „Strive for Clarity“, događaj u Milanu također obilježava sljedeće poglavlje u transformaciji tvrtke. S dizajnom koji se fokusira na jasnoću, Audi čini odvažan korak prema bezvremenskoj estetici svedenoj na bitno zahvaljujući kojoj će se i dalje razlikovati od drugih u vremenima povećane konkurencije. Nije slučajno da se ovaj novi početak događa u gradu koji je stoljećima sinonim za dizajn, tehnologiju i izvanredne pojedince. Danas vrlo malo ideja i dalje nadahnjuje kao one iz renesanse. „Vizionarsko razmišljanje i težnja da se ide dalje od poznatog karakteristični su za Audi“, kaže izvršni direktor marke Audi Gernot Döllner. Iz tog razloga je talijanska prijestolnica dizajna savršeno mjesto za početak nove ere. Ovdje ideal kojem Audi teži postaje opipljiv.
Nova filozofija dizajna usmjerena na jasnoću
Novi pristup vidljiv je kroz dizajnerski jezik koji nepogrešivo utjelovljuje identitet marke. Audi je sinonim za prepoznatljiv dizajn, beskompromisnu kvalitetu i sofisticiranost.
„Radikalna jednostavnost u srži je našeg pristupa. Jasnoću postižemo svođenjem svega na bitno“, kaže glavni kreativni direktor Massimo Frascella. To se ne odnosi samo na vanjske izglede vozila, već i na njihove unutrašnjosti. Najnovije tehnološke inovacije i materijali koriste se upravo tamo gdje nude nove mogućnosti za kupce – a minimalne mjere imaju maksimalan učinak.
Za Frascellu se ovaj pristup odnosi na ono što vozilo čini poželjnim izvan racionalnog iskustva. Emocije stoga igraju važnu ulogu u filozofiji dizajna. „Želimo oblikovati marku koja će probuditi želju i imati kulturni utjecaj.“
Audi Concept C najavljuje dizajn budućih modela
Audi Concept C, koji će biti izložen na sajmu IAA u Münchenu, prva je manifestacija ove nove filozofije dizajna. Konceptualno vozilo najavljuje dizajn budućih proizvoda i novo iskustvo unutrašnjosti, utjelovljujući univerzalna načela dizajna: svođenje na bitno – bez suvišnih linija ili elemenata – i predanost geometrijskoj jasnoći. Definira ga okomit okvir nadahnut kultnim trkaćim automobilom Auto Union Type C. Okomita usmjerenost dizajna vozila usmjerava pogled. Svođenje na bitno odražava se i u unutrašnjosti čime se eliminiraju suvišne distrakcije korisnika i osiguravaju prave informacije u pravo vrijeme zahvaljujući inteligentnoj tehnologiji.
„Naša je povijest obilježena smjelim skokovima u inovacijama i najsuvremenijoj tehnologiji u kombinaciji s beskompromisnim fokusom na jasnoću dizajna“, naglašava izvršni direktor Audija Gernot Döllner. „Naši najlegendarniji modeli savršeno utjelovljuju tu kombinaciju.“ quattro pogon na sva četiri kotača marke Audi revolucionirao je automobilski svijet. U motosportu je marka trijumfirala zahvaljujući snažnim motorima, inovativnim materijalima i aerodinamičnom dizajnu – recept za uspjeh koji je utjecao na razvoj vozila daleko izvan trkaće staze.
Filozofija dizajna dotiče svaki aspekt tvrtke
Povratak onome što je karakteristično za Audi i svođenje na bitno igraju središnju ulogu ne samo u dizajnu: „Način na koji dizajniramo naša vozila način je na koji ćemo oblikovati našu tvrtku“, kaže Gernot Döllner. Nova filozofija dizajna stoga je korporativni princip za Audi koji će se odraziti u dizajnu ponude modela i ponude proizvoda te u organizacijskoj strukturi tvrtke. Döllner: „Jasnoća je etos i kompas koji će Audi voditi kroz vremena koja dolaze.“
Predstavljanje nove filozofije dizajna u Milanu predstavlja novi početak. „Faza procjenjivanja je završena. Sada je vrijeme da pogledamo u budućnost i ubrzamo tempo. Usredotočujemo se na ono što je zaista važno kako bismo postavili standarde u dizajnu i kvaliteti“, kaže izvršni direktor marke Audi.
„Temelji za reorganizaciju tvrtke su postavljeni“
Audi od 2023. godine potiče duboke promjene svojom Audi agendom. U prvoj polovici 2025. Audi je nastavio s provedbom promjena kako bi ojačao svoje inovativne sposobnosti i osigurao budućnost svog poslovnog modela.
„Sada vidimo prve uspjehe“, rekao je Döllner. „Na primjer, s našom inicijativom za modele i s našom fokusiranom ponudom koja nam omogućuje ulaganje u kvalitetu i inovacije. Ili u našem poslovnom modelu za Kinu, gdje smo još jednom pokazali pionirski duh s našom novom sestrinskom markom AUDI.“ Sporazum za budućnost koji su u ožujku sklopili Upravni odbor i Radničko vijeće također jača budućnost i konkurentnost tvrtke. Nadalje, Audi će uložiti oko osam milijardi eura u svoje njemačke pogone do 2029.
Nastavak inicijative modela marke Audi
Do kraja ove godine, Audi će predstaviti više od 20 novih modela unutar 24 mjeseca, što će ponudu marke učiniti najmlađom u premium segmentu. Nakon zamjene ključnih modela poput modela Audi A6 u proljeće i Audi Q3 u ljeto, marka s četiri prstena će na sajmu IAA predstaviti Q3 Sportback e-hybrid.
Audi će sljedeće godine nastaviti svoju inicijativu modela. Dodaci ponudi uključivat će potpuno električni model ulazne razine, koji će se proizvoditi u Ingolstadtu od 2026., te modele visokih performansi tvrtke Audi Sport. Kombinacija potpuno električnih modela, plug-in hibrida i nove generacije vozila s motorima na unutarnje izgaranje osigurat će snažnu i fleksibilnu poziciju na ključnim tržištima Europe, Kine i Sjeverne Amerike kako prijelaz na električnu mobilnost bude napredovao.
Istodobno, Audi već radi na sljedećem ciklusu inovacija. Strateška partnerstva poput onog između Volkswagen koncerna i Riviana omogućuju brži i isplativiji razvoj inovacija – posebno onih koje se odnose na softver. Audi će 2026. godine ući i u Formulu 1: prilika za testiranje novih tehnologija, materijala i procesa u najzahtjevnijem tehnološkom laboratoriju na svijetu. Gernot Döllner: „Pripreme za naš start u Formuli 1 teku punom brzinom.“ Tek nekoliko tjedana nakon predstavljanja nove filozofije dizajna u Milanu, još jedan uzbudljiv trenutak za marku s četiri prstena već je na vidiku: „Veselimo se što ćemo svim obožavateljima pružiti konkretan pregled onoga što od nas mogu očekivati u Formuli 1 počevši od sljedeće godine.“