Audi predstavlja dizajn za Formula 1®natjecanje
- Audi R26 Concept najavljuje identitet marke za Formulu 1
- Beskompromisna jasnoća na trkaćoj stazi i izvan nje
- Izvršni direktor Gernot Döllner: „Uključivanje u Formulu 1 sljedeće je poglavlje u obnovi tvrtke“
Audi je 115 dana prije prve utrke u Formuli 1®u svom Brand Experience centru najavio sudjelovanje u najprestižnijem segmentu motosporta. Baš kao i u budućim serijskim modelima, Audi će donijeti beskompromisnu jasnoću na trkaću stazu i izvan nje.
Prikazano vozilo je konceptno vozilo Audi R26 Concept.
„Uključivanjem u najprestižniji segment motosporta, Audi šalje jasnu i ambicioznu poruku“, kaže izvršni direktor marke Audi Gernot Döllner. „To je sljedeće poglavlje u obnovi tvrtke. Formula 1 bit će pokretač promjene prema agilnijem, bržem i inovativnijem društvu Audi.“ Prema Döllneru, Audi u svijet motosporta stiže s ambicioznim, ali realističnim planom: „Ne dolazimo u Formulu 1 samo da bismo bili tamo. Želimo pobijediti. Istovremeno znamo da se vrhunska momčad u Formuli 1 ne postaje preko noći. Potrebni su vrijeme, upornost i neumorno preispitivanje postojećeg stanja. Do 2030. želimo biti konkurent u borbi za naslov svjetskog prvaka.“
Formula 1 tim predvodit će novi identitet marke Audi
Audi R26 Concept vozilo jasna je demonstracija vizije i nudi pregled sheme boja i dizajna prvog trkaćeg automobila Formule 1 marke koji će biti predstavljen u siječnju. Taj se vizualni identitet temelji na nedavno predstavljenoj filozofiji dizajna i njezina četiri načela: jasno, tehnički, inteligentno i emocionalno. „Provodimo jedinstveni jezik dizajna koji povezuje sve aspekte naše organizacije“, kaže glavni kreativni direktor marke Audi Massimo Frascella. „To projekt Formule 1 čini pionirom novog identiteta marke koji će se u budućnosti uvoditi i za momčad F1 i za Audi u cjelini.“
R26 Concept jedan je od prvih izraza novog vizualnog identiteta marke. Minimalističke grafičke površine, definirane preciznim geometrijskim rezovima, besprijekorno se integriraju s geometrijom trkaćeg automobila. Paleta boja uključuje boju titana, carbon crnu i novu Audi crvenu boju. Kao dio tog identiteta, Audi će imati i crvene prstenove koji će se pažljivo koristiti kako bi naglasili njegovu prisutnost u Formuli 1.
F1 kao globalna pozornica za demonstraciju slogana „Vorsprung durch Technik“
Projekt Formule 1 strateški je vodeći projekt za Audi koji odražava tehnološko, kulturno i poduzetničko preoblikovanje marke. Cilj je projekta nadahnuti i kupce i zaposlenike. Razvoj i utrke odvijaju se unutar ekonomski privlačnog okvira: ograničenje troškova koje se primjenjuje na sve momčadi osigurava jasno definirani proračun i uvjete, dok globalni doseg Formule 1 nudi snažnu izloženost marke i mogućnosti sponzorstva.
Formula 1 desetljećima je globalno etablirana sportska platforma i, s više od 820 milijuna obožavatelja, jedno je od najpopularnijih sportskih natjecanja na svijetu. Godine 2024. oko 1,6 milijardi televizijskih gledatelja pratilo je utrke. Financijske vrijednosti momčadi Formule 1 mjere se u milijardama. Buduća F1 momčad marke Audi već ima tri globalne korporacije kao partnere – adidas, bp i budućeg naslovnog partnera Revolut – a postoji i velik interes za podršku marki Audi u Formuli 1.
Kako bi se uključio u Formulu 1, Audi je početkom ove godine u cijelosti preuzeo Sauber Grupu u Švicarskoj, čime je stvorio uvjete za uključivanje katarskog državnog fonda kao investitora. Na čelu Audi F1 projekta dva su iskusna menadžera Formule 1, bivši šef Ferrarijeve momčadi Mattia Binotto i Jonathan Wheatley (prethodno Red Bull), koji izravno odgovaraju izvršnom direktoru marke Audi Gernotu Döllneru. Što se tiče vozača, društvo se oslanja na kombinaciju iskustva i mladenačke energije s iskusnim vozačem utrka Nicom Hülkenbergom (Njemačka) i mladim talentom Gabrielom Bortoletom (Brazil).
„Formula 1 više je od samog motosporta“, kaže Jürgen Rittersberger, financijski direktor društva AUDI AG. „To je zabava, emocija, tehnologija – a ujedno i izazov. Ali upravo nam ta kombinacija omogućuje postići ono što želimo: nadahnuti nove skupine kupaca za Audi. S ogromnim dosegom Formule 1 imamo priliku privući nove kupce za našu marku – posebno u mlađoj ciljnoj skupini, gdje Formula 1 bilježi brz rast. Zahvaljujući ograničenju troškova, Formula 1 također je financijski održivija nego ikad prije. Kada pogledamo razvoj sponzorskih prilika, ocjene momčadi i ukupni potencijal prihoda u Formuli 1, jedno postaje jasno: ova odluka ima savršenog smisla za Audi – i s ekonomskog stajališta.“
Od nasljeđa motosporta do novopridošlice u Formuli 1
Motosport je dio DNK marke Audi i oduvijek je bio pokretačka snaga tehnološkog napretka i inovacija. Od prvog Grand Prix automobila s motorom u sredini do quattro pogona na sve kotače u reliju te dizelskih, hibridnih i električnih pogonskih sklopova u Le Mansu, Formuli E i na reliju Dakar, Audi je ostvario uspjeh u svakom projektu zahvaljujući odlučnosti, hrabrosti, ustrajnosti i momčadskom duhu, uvijek otvarajući nova područja. Sudjelovanje marke Audi u Formuli 1 ima za cilj nastaviti taj uspješan pristup.
Najprestižniji segment motosporta smatra se najtežim testnim laboratorijem na svijetu. Kratki razvojni ciklusi, minimalni lanac zapovijedanja i brze odluke služit će kao model za cijelo društvo. Istovremeno, Audi je blizu najnovijih tehnoloških dostignuća i materijala. Zahvaljujući otvorenoj konkurenciji, Formula 1 služi kao tehnološki pokretač i za električnu mobilnost i za održiva e-goriva – obje teme koje su također vrlo relevantne za serijske modele. U ova dva područja, propisi nude veliku slobodu i prostor za inovacije.
Dalekosežne promjene tehničkih propisa Formule 1 od 2026. nadalje predstavljaju idealnu priliku za Audi da kao početnik uđe u najprestižniji segment motosporta. Svi natjecatelji morat će se istovremeno upoznati s novim propisima i tehnologijama, kako u pogledu voznog postroja tako i pogonskog sklopa.
Prekretnice i put prema Formuli 1
Od proljeća 2022. Audi razvija pogonsku jedinicu za Formulu 1 na jedinoj operativnoj lokaciji F1 momčadi u Njemačkoj – Neuburg an der Donau. Sastoji se od V6 motora na unutarnje izgaranje (ICE) s obujmom od 1,6 litara i turbopunjačem, sustava za povrat energije (ERS) uključujući pohranu energije (ES) i jedinice električni motor-generator (MGU-K) te elektroničke upravljačke jedinice (CU-K). Uz pogonsku jedinicu, u Neuburgu se razvija i mjenjač. Zajedno s pogonskom jedinicom čini pogonski sklop. Novi tehnički propisi za F1 pogonske sklopove fokusiraju se na veću relevantnost cestovnih vozila s novim hibridnim konceptom. Izlazna snaga električnog motora utrostručena je i u budućnosti će biti na usporedivoj razini s motorom na izgaranje koji će se od 2026. napajati održivim gorivima. Audi na ovom projektu surađuje isključivo s britanskim društvom bp od 2022.
Razvoj koncepta za pogonski sklop F1 „proizveden u Njemačkoj“ započeo je 2022. Samo dvije godine kasnije, kompletan pogonski sklop prvi je put dinamički radio kao jedinica u simulaciji utrke na ispitnim valjcima. Virtualne simulacije i digitalni alati za razvoj ovdje su posebno važni jer zbog propisa testiranje novih pogonskih sklopova na trkaćoj stazi neće biti moguće do početka 2026. Kao i kod razvoja proizvoda društva Audi, dinamički simulatori vožnje, digitalni alati i metode igraju značajnu ulogu u procesu razvoja. Prve pogonske jedinice za upotrebu na trkaćoj stazi sada su dovršene i bit će isporučene iz Neuburga an der Donau na njihove odgovarajuće lokacije počevši od prosinca.
Momčad razvija i izrađuje trkaće automobile u tvornici F1 u Hinwilu. Švicarska lokacija također je odgovorna za planiranje i provedbu utrka. Osim toga, tehnološki ured posluje u Bicesteru u Velikoj Britaniji od ljeta 2025. Prisutnost u takozvanoj „Dolini motosporta“ momčadi daje pristup dodatnoj F1 stručnosti. Postoji intenzivna tehnička suradnja između lokacija kako bi se u potpunosti iskoristile prednosti i mogućnosti tvorničke momčadi besprijekornom integracijom pogonske jedinice i voznog postroja.
Prva utrka u Formuli 1
Buduća F1 momčad marke Audi bit će prvi put javno predstavljena na službenom predstavljanju momčadi u siječnju 2026. Ubrzo nakon toga, prve službene probne vožnje s automobilima Formule 1 nove generacije održat će se krajem siječnja u Barceloni u Španjolskoj – i dalje iza zatvorenih vrata. Tijekom daljnjih testova u Bahreinu (11. – 13. veljače i 18. – 20. veljače), tvornička momčad marke Audi prvi će put testirati u Formuli 1 pred javnošću, prije dugo očekivanog debija marke u najprestižnijem segmentu motosporta u Melbourneu (Australija) od 6. do 8. ožujka 2026.
Više informacija o Audi R26 Concept vozilu i uključivanju marke Audi u Formulu 1 dostupno je na Audi MediaCentru - www.audi-mediacenter.com