Za najbolje moguće iskustvo na mrežnim stranicama
Ova stranica koristi kolačiće radi pružanja najboljeg korisničkog iskustva. Daljnjim korištenjem naše stranice prihvaćate upotrebu naših kolačića (strogo neophodni kolačići). Kolačići za koje je potrebna privola (analitički kolačići, funkcionalni kolačići, kolačići za personalizirane sadržaje) postavit će se tek nakon njezinog aktiviranja. Ako date svoju privolu za korištenje kolačića, identifikacijske podatke obrađivat će naši partneri (ponuditelji usluga za kolačiće i IT pružatelji usluga). Za ovu internetsku stranicu i kolačiće odgovorno je društvo Porsche Croatia d.o.o. Dodatne informacije o korištenim kolačićima i načinu njihovog deaktiviranja možete pronaći u našoj
Aktiviraj sve kolačiće

Novi Audi A3 Limousine

2020-04-22
  • Dizajn s posebno naglašenom dužom bočnom linijom i coupé-krovom
  • TDI i TFSI motori visoke učinkovitosti i snažnih performansi
  • Digitalni kokpit i dodirni zaslon u serijskoj opremi uz pregršt usluga za povezivanje

Predstavljamo drugu generaciju uspješnog modela Audi - A3 Limousine. Kompaktni model s četvora vrata digitalan je i potpuno povezan - od informacijsko-zabavnog sustava do sustava za pomoć. Pod elegantnom karoserijom novi su pogonski sklopovi i fino ugođen ovjes, što jamči dinamično i učinkovito iskustvo pri vožnji. A3 Limousine na prodajna mjesta u Hrvatsku stiže početkom kolovoza 2020.

Novi A3 Limousine sportski je i elegantan. U odnosu na prethodnika 4 je centimetra duži, s duljinom od 4,50 metra, dok je međuosovinski razmak ostao nepromijenjen. Širina mu iznosi 1,82, a visina 1,43 metra, što znači da je 2 centimetra širi i 1 cm viši od prethodnika. Time je povećan prostor iznad glave za dobra 2 centimetra sprijeda zahvaljujući nižem položaja sjedala vozača i osiguran nešto veći prostor za laktove. Sa 425 litara zapremnina prtljažnika potpuno je jednaka kao kod prethodnika.

Snažan i elegantan: vanjština

Prednjim krajem dominira velika Singleframe prednja maska sa saćastom prednjom rešetkom i bočno pozicioniranim, upadljivim prednjim svjetlima. Ti elementi izvana formiraju trapezoidne kutove koji se spuštaju prema dolje. Na modelu najviše klase s Matrix LED tehnologijom tu su smještena nova digitalna dnevna svjetla. Sastoje se od 15 LED segmenata koji se mogu aktivirati pojedinačno, a različitim verzijama modela A3 Limousine daju poseban potpis.

Kod modela A3 Sportback, linija karoserije proteže se iznad praga i podiže prema stražnjim svjetlima prije luka stražnjeg kotača, čime je naglašen kratki stražnji kraj. Suprotno tome, linija karoserije na Limousineu proteže se do stražnjeg odbojnika. Tako je naglašena njegova duljina - 15 je centimetara duži od modela Sportback - i povećana je njegova elegancija s boka. Konkavna površina ispod širokih ramena karoserije dodatno naglašava quattro oznake i prag. Tako je stvorena intenzivna igra svjetlosti i sjena. Linija krova dinamički se spušta od Bstupa - kao na modelu coupé - i završava s upadljivim spojlerom na vratima prtljažnika. Opcijski dostupan u karbonskoj izvedbi, snažan je vizualni dodatak koji naglašava moćan izgled modela s četvora vrata.

Aerodinamična karoserija

Aerodinamičnosti pogoduje viši stražnji kraj u odnosu na prethodnika, kao i veći difuzor. Zahvaljujući tome, novi A3 Limousine s motorom 2.0 TDI 110 kW (150 KS) postiže vrijednost Cd od 0,25, što je 0,04 Cd bodova više od prve generacije. Tome doprinosi i regulirani dovod rashlađenog zraka s dva modula s električnim upravljanjem iza Singleframe maske. Oni na inteligentan način i u skladu sa situacijom reguliraju protok zraka. Osim toga, donji dio karoserije s panelima, vanjska zrcala poboljšane aerodinamičnosti i aktivno hlađenje kočnica smanjuju otpor zraka i doprinose aerodinamičnosti vozila.

Usmjeren na vozača i digitaliziran: kokpit

Kokpit modela A3 Limousine u potpunosti je usmjeren na vozača. To kreće od dizajna unutrašnjosti, a završava s elementima za prikaz i kontrolu. Tako je ploča s instrumentima sa središnjim MMI dodirnim zaslonom malo nagnuta prema vozaču. Ima dijagonalu od 10,1 inča i intuitivna je za rukovanje. U serijskoj opremi su prepoznavanje rukom pisanih slova i kontrola prirodnim govorom, a opcijski se može koristiti usluga oblaka. Ploča s instrumentima od 10,25 inča iza kola upravljača digitalna je već na osnovnom modelu. Budući da se radi o Audi virtualnom kokpitu plus, dijagonala zaslona iznosi 12,3 inča i ima tri različita prikaza, uključujući grafiku sportskog izgleda s ukošenim znamenkama i posebno dinamičkim rasporedom. Tu se prikazuju broj okretaja i brzina kao stupčasti dijagrami s crvenim, kutnim grafičkim elementima. Na zahtjev, ovaj koncept zaslona može se nadopuniti head-up zaslonom koji važne informacije projicira na vjetrobransko staklo u vidnom polju vozača.

Visoka razina povezanosti: od informacijsko-zabavnog sustava do sustava pomoći u vožnji

Vrhunski informacijsko-zabavni sustav na novom modelu A3 Limousine jest MMI navigacijski sustav plus koji rabi modularnu informacijsko-zabavnu platformu treće generacije (MIB 3). MIB 3 udeseterostručuje snagu računanja u odnosu na onu kod prethodnika, s automobilom se povezuje s LTE Advanced brzinom, a s pametnim telefonima putnika na internet se povezuje putem Wi-Fi hotspota. MMI navigacija plus nudi velik broj Audi connect usluga serijski, uključujući mrežne informacije o stanju u prometu, vijesti i dodatne informacije kao što su fotografije, radno vrijeme i korisničke recenzije za točke interesa.

U ponudi su i car-to-X usluge koje koriste mnoštvo inteligentnih značajki svojstvenih Audi modelima. One izvještavaju o opasnim područjima ili područjima s ograničenjem brzine kod, primjerice, vozila s odgovarajućom opremom, ili pronalaze slobodna parkirna mjesta uz cestu. Ako je automobil isključen, aplikacija myAudi nastavlja s navigiranjem iz automobila na pametni telefon. Tako korisnici dolaze izravno na odredište.

A3 Limouisne povezuje se i preko Audi smartphone sučelja za povezivanje s pametnim telefonima s operacijskim sustavom iOS te Android mobilnim telefonima sa sustavom Apple Car Play i Android Auto u MMI, kao i putem Audi phonebox sučelja. Osim toga, A3 Limousine može se zaključati, otključati i pokrenuti putem Android pametnog telefona s Audi connect ključem. Personalizacija omogućuje pohranu postavki za do šest različitih korisnika u pojedinačne profile, uključujući postavke za sjedalo, klimatizaciju i medije. DAB+ digitalni radio dio je serijske opreme. Kao opcija u ponudi su online i hibridni radio koji se automatski prebacuju između opcija FM i DAB te mrežnog strujanja, ovisno o jačini signala postaje, čime je zajamčen optimalan prijem. Od sredine godine u ponudi će se naći i Amazon Alexa usluga glasovnog pomoćnika.

Sustavi pomoći u vožnji također su iznimno učinkoviti zahvaljujući bliskoj povezanosti. Kod Audi pre sense prednjeg sustava kamera iza unutarnjeg zrcala radi zajedno s prednjim radarom na sprječavanju nesreća, ili barem umanjivanju njihovih posljedica. Serijski ugrađen sustav za izbjegavanje sudara također koristi podatke s tog senzorskog sustava. Adaptivni tempomat u obliku adaptive cruise assist sustava, koji vozači poznaju iz viših klasa, pomaže u uzdužnom i poprečnom navođenju. Učinkovit sustav pomoći informira ih kada bi trebalo maknuti nogu s gasa. U tu svrhu procjenjuje informacije, uključujući navigacijske podatke. Sustav upozorenja kod izlaska iz vozila, asistent kod bočnog prometa straga i kamere, korisni pomagači u gradskoj vožnji, uslijedit će kratko nakon plasiranja modela na tržište.

Tri modela motora na početku prodaje: pogoni

Novi A3 Limousine na početku prodaje bit će dostupan u izvedbi s dva TFSI motora i jednim TDI motorom. Ono što je svim tim motorima zajedničko jest visoka učinkovitost. 35 TFSI, 1,5-litreni motor s direktnim ubrizgavanjem snage 110 kW (150 KS) dostupan je u dvije izvedbe - s novo razvijenim šesterostupanjskim mjenjačem (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 5,0 - 4,7*; kombinirane CO2 emisije u g/km: 114 - 108*) i brzim sedmerostupanjskim S-tronic mjenjačem (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 4,9 - 4,7*; kombinirane CO2 emisije u g/km: 113 - 107*).

Pored tehnologije s cilindrom na zahtjev, pogon zajedno s S-tronic mjenjačem s dvostrukom spojkom rabi 48- voltni blagi hibridni sustav. Obnavlja energiju prilikom usporavanja i motoru pruža podršku s okretnim momentom do 50 Nm prilikom kretanja i usporavanja do niskih brojeva okretaja, što modelu A3 Limousine pruža laganu vožnju s isključenim motorom u brojnim situacijama. Pri svakodnevnoj vožnji smanjuje potrošnju goriva za do 0,4 litre na 100 kilometara.

2.0 TDI s 110 kW (150 KS) (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 3,9 - 3,6*; kombinirane CO2 emisije u g/km: 101 - 96*) dolazi i u kombinaciji sa sedmerostupanjskim S-tronic mjenjačem gdje se brzine mijenjaju putem prekidača koji rabi tehnologiju mijenjanja brzina preko žice.

Ujedno udoban i dinamičan: ovjes

Ovjes modela A3 Limousine ugođen je da bude sportski i skladan, malo precizniji nego kod prethodnika. Preciznosti i brzini reagiranja uvelike doprinosi središnji dinamični sustav upravljanja koji jamči optimalnu interakciju između svih komponenti za poprečnu dinamičnost. Uz standardni postav dostupan je i sportski ovjes i ovjes s prilagodljivim amortizerima. Potonji nudi širok raspon postavki između jako udobnog naginjanja i agilnog upravljanja. Audi drive select sustav dinamičnog upravljanja vozaču nudi mogućnost prilagodbe amortizera na modelu A3 Limousine - od onih usmjerenih na udobnost i dinamičnih do onih koje posebice pogoduju smanjenju potrošnje goriva. To značajno utječe i na karakteristike odaziva gasa i progresivnost upravljanja koja se, primjerice, mijenja ovisno o kutu zakreta upravljača