Za najbolje moguće iskustvo na mrežnim stranicama
Ova stranica koristi kolačiće radi pružanja najboljeg korisničkog iskustva. Daljnjim korištenjem naše stranice prihvaćate upotrebu naših kolačića (strogo neophodni kolačići). Kolačići za koje je potrebna privola (analitički kolačići, funkcionalni kolačići, kolačići za personalizirane sadržaje) postavit će se tek nakon njezinog aktiviranja. Ako date svoju privolu za korištenje kolačića, identifikacijske podatke obrađivat će naši partneri (ponuditelji usluga za kolačiće i IT pružatelji usluga). Za ovu internetsku stranicu i kolačiće odgovorno je društvo Porsche Croatia d.o.o. Dodatne informacije o korištenim kolačićima i načinu njihovog deaktiviranja možete pronaći u našoj
Aktiviraj sve kolačiće

Dinamičan, agilan i električan: Audi predstavlja pogonski koncept za e-tron S-modele

2020-03-04

• Pogonski koncept s tri električna motora prvi u svijetu za buduću masovnu proizvodnju

• Nova generacija quattro pogona s električnim upravljanjem momentom

• Snaga o d 370 kW i moment od 973 Nm za visoku razinu dinamičnog upravljanja i agilnosti

Audi e-ofenzivom nastavlja iskorak u budućnost: Audi e-tron i Audi e-tron Sportback postaju agilniji, oštriji i više dinamični kao S modeli. Tri električna motora, od kojih su dva ugrađena na stražnju osovinu, zajedno razvijaju snagu od 370 kW i okretni moment od 973 N m. To omogućuje ovim potpuno električnim modelima ubrzanje do 100 km/h za 4,5 sekunde. Inteligentna kontrola vožnje podiže sigurn ost vožnje, pogotovo dinamično upravljanje, na novu razinu: dodatno uz električni pogon na sve kotače, tu je električno upravljanje momentom s aktivnom i potpuno promjenjivom raspodjelom momenta na stražnjoj osovini.

Dinamičnost 2.0: iskustvo vožnje

Iskustvo vožnje ova dva prototipa Audi e-tron S-modela još jednom impresionira razinom dinamičnosti, agilnosti i držanja ceste. U S položaju pogona, oba automobila ubrzavaju iz mirovanja do 100 km/h za 4,5 sekunde - skoro linearno i skoro nečujno - ubrzanje se zaustavlja pri brzini 210 km/h, koja je elektronski ograničena. Zahvaljujući snažnom sustavu hlađenja, u svakom slučaju pogon unutar osam sekundi osigurava punu snagu od 370 kW i moment od 973 Nm. Nazivne vrijednosti u D položaju pogona su 320 kW i 808 Nm.

U smislu upravljanja, električni S modeli dodatno impresioniraju izvanrednom agilnošću i držanjem podloge: mogu ubrzati na izlasku iz zavoja kao bilo koji sportski automobil, a njihov karakter pogona je više usmjeren na stražnje kotače te je više sportski. Ako se ESC sustav kontrole stabilnosti postavi u režim "Sport" i Audi drive select sustav dinamičnog upravljanja se postavi na maksimalne performanse u režimu "Dynamic", postavke vožnje olakšavaju visoku razinu poprečne dinamike i, na zahtjev, kontrolirano driftanje. Ponašanje u vožnji je u svakom trenutku predvidljivo, te ga karakterizira ultravisoka razina sigurnosti i pouzdanosti.

Raspored pogona: tri električna motora u budućoj masovnoj proizvodnji

Novi Audi e-tron S modeli bit će prvi električni automobili masovne proizvodnje koji uključuju tri električna motora. Njihov raspored pogona bazira se na konceptu s dva različita asinkrona motora (ASM); serija e-tron modela je od početka projektirana u modularnom obliku imajući to u vidu.

Veći električni motor, koji pokreće stražnju osovinu Audijevih e-tron 55 modela (trenutna potrošnja u kombiniranom režimu u kWh/100 km*: 26,4-21,9 (WLTP); 23,1-20,6 (NEDC), kombinirane CO2 emisije u g/km: 0), sada je ugrađen na prednju osovinu s prilagođenom izvedbom i konfiguriran na snagu od 124 kW, ili kratkotrajno 150 kW. Manji električni motor sada je u modificiranoj izvedbi ugrađen na stražnju osovinu, zajedno s još jednim identičnim motorom; zajedno, oni razvijaju snagu od 196 kW ili kratkotrajno 264 kW. 

Inovacija quattro pionira: dvostruki motor s električnim upravljanjem momentom

Pogon je programiran za učinkovitost u svakodnevnom životu; u normalnom režimu vožnje u pogonu su samo stražnji električni motori. Prednji pogon je isključen, ali se odmah uključuje - bez da vozač to uoči - želi li vozač više snage. Također se prediktivno uključi izgubi li vozilo dobar kontakt s podlogom. To čini kada je koeficijent trenja nizak i tijekom brzog ulaska u zavoje. Električni pogon na sve kotače nadopunjen je s dodatnom tehničkom inovacijom u obliku električnog upravljanja momentom (torque vectoring), koji prednosti konvencionalnog sportskog diferencijala prenosi u električnu eru. Svaki od stražnjih električnih motora pogonske sile šalje direktno na kotač preko prijenosnog sklopa; više nema mehaničkog diferencijala. Četrdeset godina nakon predstavljanja quattro pogona, Audi time podiže princip pogona na sva četiri kotača na potpuno novu razinu tehnologije. Rezultat: agilnija vožnja i karakteristike samoupravljanja, a time i veća brzina u zavojima.

Dodatna prednost je držanje podloge. Ukoliko pri ubrzavanju jedan stražnji kotač dođe u kontakt s površinom ceste s niskim koeficijentom trenja, odnosno, površina ceste je pokrivena crnim ledom ili je ispod rahla površina, moment se može precizno i brzo raspodijeliti između dva motora. Kompletni moment se postupno raspodjeljuje na kotač s dobrim prianjanjem, dok se kotač sa slabim prianjanjem nastavlja okretati sa skoro nikakvim momentom.

Dva prototipa e-tron S modela serijski se opremaju s 20-inčnim kotačima s 5 V krakova i S dizajnom. Na zahtjev su dostupni drugi kotači s promjerima do 22 inča. Kako bi se postigla za S modele tipična poprečna dinamika, širine guma na kotačima od 20, 21 i 22 inča su povećane na 285 mm. Čeljusti kočnica sa crvenim S rombom, sa šest klipova na prednjim diskovima, u svakom slučaju hvataju velike diskove kočnica. Dodatna serijska značajka je sportski progresivno upravljanje - njegov odnos postaje direktniji što vozač više okreće upravljač. Prednja i stražnja osovina izvedene su s konstrukcijom u 5 spona. Za ove S modele optimizirana je i harmonija elastokinematike i amortizera. Kako bi se dodatno smanjilo naginjanje u zavojima, povećani su stabilizatori na obje osovine.

Do 150 kW: vršna snaga, čak i tijekom punjenja

Kada je vozač na putu, električni S modeli mogu se puniti sa snagom do 150 kW iz istosmjernog izvora (HPC), kao što su oni iz europske IONITY mreže. To znači da punjenje od 5 do 80% traje samo oko pola sata. Bitan faktor za ovo je razrađen sustav upravljanja toplinom sa standardnom toplinskom pumpom, koji hladi i grije bateriju, unutrašnjost i električne motore. Uz to, ovi Audijevi modeli moći će se puniti s do 11 Kw snažnim izmjeničnim izvorima (AC).

Optička izjava: širi lukovi kotača

Snažan i sportski dizajn ovih e-tron S modela bazira se na Audijevom progresivnom dizajnerskom izričaju, koji ističe snažne konture kotača. Detalji, kao što je osmerokutna Singleframe prednja maska, koja je uglavnom zatvorena i obojana u svijetlo sivu boju, dizajn pomiču u električnu eru. U donjem rubu LED prednjih svjetala, četiri prečke kreiraju specifičan e-tron potpis dnevnih pozicijskih svjetala. Vodeća uloga S modela odmah je vidljiva. Prednji i stražnji branici su jako izvučeni, dok se umetak difuzora kreće skoro punom širinom vozila. Sa strane branika nalaze se veća i izražajnija zračna krilca, koja poboljšavaju protok zraka. Ona se produžuju ispod prednjih svjetala, čime se kreira dinamičan izgled, čak i s veće udaljenosti. S obje strane, lukovi kotača su širi za velikih 23 mm. Srebrno obojani elementi - od donjeg spojlera prednjeg branika, Singleframe maske i imetaka vrata sve do difuzora - ističu značajke vozila. Na zahtjev, Audi može donji dio karoserije obojiti u kontrastnu boju. Uz doplatu su oba S modela dostupna s digitalnim Matrix LED prednjim svjetlima, što u svijetu predstavlja novinu na modelima iz masovne proizvodnje. Njihova svjetlost izlazi iz malih izvora i može se kontrolirati visokom preciznosti, a to olakšava mnoge nove funkcije kao što su osvjetljenje vozne trake i orijentacijsko svjetlo. Na primjer, u uskim okruženjima pokazuje poziciju automobila u voznoj traci i vozaču pomaže zadržati vozilo u sredini.

Progresivno: unutrašnjost i oprema

Unutrašnjost budućih e-tron S modela zadržala je tamne boje. Veliki luk povezuje zaslone virtualnih vanjskih zrcala s kupolom iznad Audijevog virtualnog kokpita. Ploča s instrumentima orijentirana je na vozača, a konzola središnjeg tunela oslanja se otvorenim bočnim stranicama. Presvlake od kombinacije Alcantara/koža pokrivaju električno podesiva sportska sjedala i ručica mjenjača uključuje S oznaku u obliku romba. Obloge vrata i upravljač uključuju S ambleme. Na zahtjev, Audi može isporučiti super sportsko sjedalo presvučeno kožom s romb uzorkom prošiva u crnoj, rotor sivoj ili Aras crvenoj boji, kao i klimatizirana školjkasta sjedala s perforiranom kožom.