Za najbolje moguće iskustvo na mrežnim stranicama
Ova stranica koristi kolačiće radi pružanja najboljeg korisničkog iskustva. Daljnjim korištenjem naše stranice prihvaćate upotrebu naših kolačića (strogo neophodni kolačići). Kolačići za koje je potrebna privola (analitički kolačići, funkcionalni kolačići, kolačići za personalizirane sadržaje) postavit će se tek nakon njezinog aktiviranja. Ako date svoju privolu za korištenje kolačića, identifikacijske podatke obrađivat će naši partneri (ponuditelji usluga za kolačiće i IT pružatelji usluga). Za ovu internetsku stranicu i kolačiće odgovorno je društvo Porsche Croatia d.o.o. Dodatne informacije o korištenim kolačićima i načinu njihovog deaktiviranja možete pronaći u našoj
Aktiviraj sve kolačiće

Visoke performanse. Snažan karakter. Individualnost. Tvrtka Audi Sport slavi 25 godina Audi RS modela

2019-07-15
  • Od njiho vog predstavljanja 1994. godine ponudi proizvoda pridodano je 25 RS modela
  • Šest inova cija proizvoda, od koji su u 2019. dva potpuno nova modela
  • Osnovna filozofija: performanse, prestiž i ekskluzivnost uz kompletnu svakodnevnu praktičnost

Ingolstadt/Neckarsulm, 15. srpnja 2019. - Prije 25 godina na tržištu je predstavljen prvi Audijev RS model u obliku modela Audi RS 2 Avant, što predstavlja početak priče o uspjehu. Sa svojom bliskosti s moto utrkama i njihovom ekskluzivnosti, Audijevi RS modeli su uvijek posjedovali posebnu fascinaciju. Do danas, tvrtka Audi Sport GmbH, prije quattro GmbH, ukupno je predstavila 25 RS modela. U 2019., predstavljeno je šest dodatnih inovacija, od kojih su dva potpuno nova RS modela.

U Audiju, oznaka "RS" predstavlja filozofiju koju pokreće težnja za top performansama i savršenstvom. "Svaki RS model odražava strast koju unosimo u razvoj naših automobila visokih performansi", rekao je Oliver Hoffmann, upravni direktor tvrtke Audi Sport GmbH. "Već 25 godina naši klijenti doživljavaju RS modele kao savršene suputnike u svakodnevnom životu, koji odražavaju čiste emocije i maksimalno uživanje u vožnji."

RS modeli su predvodnici svojih linija proizvoda. Oni predstavljaju performanse, prestiž i ekskluzivnost na granici tehničkih mogućnosti bez ikakvog gubitka svakodnevne iskoristivosti. Mnogi od njih su pioniri u njihovim tržišnom segmentima i predvodnici tehničkih inovacija - to vrijedi za Audi RS 4 Avant s moćnim biturbo V6 motorom prije 19 godina i jednako za model TT RS (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km*: 8,0-7,9; kombinirane CO2 emisije u g/km: 181) i njegov višestruko nagrađivani, snažni pet cilindrični motor u najnovijoj inačici.

Od modela RS 2 Avant do modela RS 4 Cabriolet: dinamičnost ukorijenjena u tradiciju

RS modeli uznemiruju mirne vode već četvrt stoljeća, a posebnu pažnju treba obratiti na pet događaja.

1994. godine, model Audi RS 2 Avant (232 kW/315 KS) sa svojim četiri-ventilskim, pet-cilindričnim motorom, koji se od tada koristi, napisao je prvo poglavlje RS priče. S ovim automobilom kompanija je uspostavila segment dinamičnih karavana visokih performansi. Njegov quattro pogon sa samo-blokirajućim središnjim diferencijalom, koji se dokazao u moto utrkama i relijima, omogućio je savršeni prijenos ovih visokih performansi na cestu.

1999. godine, Audi RS 4 Avant, koji se bazirao na tadašnjem modelu S4, predstavljao je novu dimenziju u smislu snage u srednjoj klasi. Ispod poklopca sav posao je obavljao V6 motor zapremine 2,7 litara, s pet ventila po cilindru i biturbo prednabijanjem, kao i u modelu S4. Inženjeri tvrtke, koja se onda nazivala quattro GmbH, razvili su pogonski agregat koji je već tada bio jako snažan, kako bi imao još više agilnosti i još veći okretni moment za uporabu u modelu RS 4. U suradnji s tvrtkom Cosworth Technology, glava cilindara je novo razvijena, usisna i ispušna grana su revidirane, a poprečni presjek dovoda zraka je povećan na usisnoj i kompresijskoj strani. Nadalje, turbo punjači su povećani, a tlak prednabijanja je narastao u odnosu na model S4. Kao rezultat, RS 4 je razvijao maksimalnu snagu od 280 kW (380 KS) umjesto 195 kW (265 KS).

2005. godine slijedila je druga generacija RS 4 modela. Ovu generaciju su karakterizirale razne inovacije, od kojih su mnoge potekle iz moto sporta. Među njima se ističe V8 motor sa snagom od 309 kW (420 KS). To je prvi put da se ovaj proizvođač oslonio na kombinaciju direktnog ubrizgavanja benzina i koncepta visokih okretaja, koja je omogućila do 8.250 o/min. Ovaj motor s direktnim ubrizgavanjem benzina, omogućio je veću snagu preko učinkovitije proizvodnje mješavine goriva i zraka. U modelu R8, koji je doživio uspjehe na stazi Le Mans, FSI tehnologija je već impresivno dokazala svoje performanse. 2007. godine ovaj motor je također ugrađen u prvoj generaciji modela Audi R8. Ovjes je nudio najnoviju generaciju stalnog pogona na sve kotače kao i Dynamic Ride Control sustav kontrole tvrdoće ovjesa koji je prvi put korišten 2002. u modelu RS 6. Sa svojom asimetričnom dinamičnom raspodjelom okretnog momenta s odnosom od 40 posto na prednjoj i 60 posto na stražnjoj osovini, ovaj profinjeni quattro pogon sa samo-blokirajućim središnjim diferencijalom, osigurao je optimalno držanje podloge. Prvi i, do danas, jedini RS 4 Cabriolet model, osigurao je užitak vožnje na otvorenom s bogatom glazbenom podlogom V8 motora.

Audi RS 2 Avant
Audi RS 4 Avant (Typ B5)
Audi RS 6 Avant (Typ C5)

2008. godine pojavio se model RS 6 Avant, sportski automobil u obliku nenametljivog poslovnog karavana. S potpuno novo razvijenim V10 motorom s FSI direktnim ubrizgavanjem, biturbo prednabijanjem, suhim karterom kao u moto sportu, kao i quattro stalnim pogonom na sve kotače, RS 6 Avant se postavio ispred konkurencije. S impresivnom snagom V10 motora od 426 kW (580 KS) i okretnim momentom od 650 Nm, RS 6 Avant je do danas najsnažniji serijski proizvedeni Audijev model. Blok ovog V10 motora napravljen je iz aluminijske slitine hlađenim procesom lijevanja pri niskom tlaku - tehnološki naprednog materijala koji kombinira nisku masu i visoku čvrstoću. Klipnjače spojene bregaste osovine su mehanički izložene, što je rezultiralo u masi motora od samo 278 kilograma. S druge strane, kako bi se zadovoljili najuzbudljiviji zahtjevi u smislu dinamičnosti vozila, krug motornog ulja je uključivao podmazivanje sa suhim karterom, koji je iskušan i testiran u moto sportu. Vanjski spremnik ulja i modul pumpe za ulje, koja radi s nekoliko stupnjeva usisavanja, osigurali su stalno podmazivanje svih komponenata motora i dva turbo punjača. Danas se ova tehnologija visokih performansi koristi u modelu Audi R8 (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km*: 13,1-12,9; kombinirane CO2 emisije u g/km*: 297-293.

2011. godine, RS 3 Sportback koji je s pet cilindričnim motorom razvijao snagu od 250 kW (340 KS), RS filozofiju je donio u kompaktnu klasu. 2013. godine, model RS Q3 je otvorio još jedan tržišni segment kao prvi kompaktni SUV. Pokretan je s poprečno ugrađenim 2,5-litrenim pet cilindričnim motorom, koji se koristi u modelima TT RS i RS 3. S manje od 50 centimetara dužine, ovaj motor je bio jako kompaktan. To je učinilo da ovaj motor dugog hoda klipova (provrt x hod 82,5 x 92,8 milimetara) bude savršen za poprečnu ugradnju. U početku je razvijao snagu od 228 kW (310 KS), ali ona se od kraja 2014. povećala na 250 kW (340 KS). Performanse modela RS Q3 koji je uslijedio 2016. čak su dosegle 270 kW (367 KS).

 

Trenutačni RS modeli: snažni, ekskluzivni i suzdržani Audi Sport GmbH trenutačno u ponudi ima sedam RS modela:

• Audi TT RS Coupé i Roadster (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km*: 8.1-7.9; kombinirane CO2 emisije u g/km*: 183-181)

• Audi RS 3 Sportback i Limousine (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 8.5; kombinirane CO2 emisije u g/km*: 195-194)

• Audi RS 4 Avant (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 9.2; kombinirane CO2 emisije u g/km: 208)

• Audi RS 5 Coupé (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km*: 9.1-9.0; kombinirane CO2 emisije u g/km: 206)

• Audi RS 5 Sportback (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 9.1; kombinirane CO2 emisije u g/km*: 207-206)

RS modeli ispod poklopca motora imaju izvanredne turbo motore, s neumoljivim pet-cilindrašima snažne tradicije marke s četiri prstena. Tijekom 1980-ih, oni su pokretali Audijeve reli automobile, touring automobile i serijski proizvedene modele, koji su bili ispred konkurencije. Prvi RS model, RS 2 iz 1994., također je imao takav motor. Ovaj pet-cilindrični agregat doživio je povratak 2009. godine u modelu Audi TT RS; svoje mjesto je našao u modelu RS 3 Sportback 2011. godine, a dvije godine kasnije u modelu RS Q3. Danas, ovaj 2.5 TFSI motor ne samo da pokreće model TT RS (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km*: 8,5-8,2; kombinirane CO2 emisije u g/km*: 195-187), nego i model RS 3 (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 8,5; kombinirane CO2 emisije u g/km*: 195-194). Nakon revizije, ovaj pet-cilindraš je 26 kilograma lakši nego prethodna izvedba. Blok motora je napravljen od aluminija, što samo po sebi donosi uštedu od 18 kg. Posebne mjere smanjuju unutrašnje trenje dok istovremeno povećavaju snagu. Stjenke cilindara presvučene su plazmom. Glavni ležajevi radilice imaju šest milimetara manji promjer. Radilica je šuplja i time 1 kg lakša, dok aluminijski klipovi imaju integrirane kanale za hlađenje uljem. Tijekom kratke faze zagrijavanja hladnog motora, pumpa za vodu ne pumpa rashladnu tekućinu u glavu cilindara, što omogućuje da 2.5 TFSI brže dostiže svoju radnu temperaturu. To smanjuje koeficijent trenja i smanjuje potrošnju goriva. Sekvenca paljenja 1-2-4-5-3, uz podršku usisne i ispušne grane, osigurava nepogrešivi zvuk motora, koji je Audi učinio popularnim 1980-ih.

Inovativni Dynamic Ride Control sustav kontrole tvrdoće ovjesa također predstavlja ekskluzivnu značajku za modele s uzdužno ugrađenim motorom - pionirskom inovacijom koja je prvi put korištena 2002. u modelu RS 6. Ovaj integrirani stabilizator naginjanja naprijed-nazad i u stranu, sastoji se od specijalnog sustava prigušenja koji bez kašnjenja kompenzira pokrete karoserije i to bez uporabe elektronike. Kada vozilo skreće i prolazi kroz zavoj, odziv ovog sustava se mijenja tako da su pokreti vozila oko uzdužne osi (naginjanje) i poprečne osi

(naprijed-nazad) značajno smanjeni. Prigušivači na jednoj strani vozila spojeni su s dijagonalno suprotnim prigušivačima preko dvije odvojene linije s uljem, od kojih svaka ima središnji ventil. Ventili, ugrađeni u blizinu stražnje osovine, osiguravaju potreban kompenzirajući volumen preko internih klipova s plinom ispunjenim odjeljkom iza njih. Kada vozilo skrene i kreće se kroz zavoj, generira se protok ulja između dijagonalno suprotnih prigušivača preko središnjeg ventila, čime se kreira dodatna sila prigušenja. Kada se jedna strana ublaži, promijeni se karakteristika prigušenja tako da su pokreti naginjanja naprijed-nazad i u stranu skoro do kraja uklonjeni. Kao rezultat, ovaj sustav prigušenja brzog odziva osigurava da RS modeli imaju posebno visoku stabilnost u zavojima.

RS sportski ovjes, koji je dostupan u modelu RS 4 Avant (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 9.2; kombinirane CO2 emisije u g/km: 208) te modelima RS 5 Coupé i Sportback (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km*: 9.1-9.0; kombinirane CO2 emisije u g/km: 206), koji uključuje Dynamic Ride Control (DRC), ima odziv promjenjivog prigušenja u tri stupnja. Uz pomoć Audi drive select sustava, vozač/ica može utjecati na odziv prigušivača i time personalizirati iskustvo vožnje. Nova generacija prigušivača s integriranim ventilom je kompaktnija i lakša. Uz to, sustav omogućuje širi raspon sila prigušenja između režima udobnosti i dinamičnosti, kao i preciznije namještanje ovjesa za veće sile prigušenja, koje se posebno pojavljuju prilikom bržih ulazaka u zavoje. Rezultat: u režimu udobnosti, RS sportski ovjes s Dynamic Ride Control (DRC) funkcijom osigurava izuzetnu udobnost vožnje. U dinamičnom programu, osigurava izvanrednu preciznost vožnje čak i pri bržim ulascima u zavoje.

 

Audi RS 4 Avant (Typ B7)
Audi RS 4 Avant (Typ B8)
Audi RS 6 Avant (Typ C6),

25 godina marke RS - Izložba u Audijevom Forumu u Neckarsulmu

Dana 12. srpnja 2019., u sklopu obilježavanja 25. godišnjice otvorena je izložba u Audijevom Forumu u Neckarsulmu. Osim poznatih serijski proizvedenih modela, prikazano je ukupno 14 originalnih RS rariteta. Među njima su također trkaća izvedba modela Audi TT RS iz 2011. koja je razvijena za tvorničku ekipu na stazi Nürburgring, trkaći touring automobil RS 5 DTM koji je pobijedio u sezoni 2013., kao i prototip Audija RS 8 koji nije otišao u proizvodnju. Nadalje, izložba također uključuje model RS 4 Limousine u ekskluzivnoj izvedbi karoserije brazilskog pop umjetnika Romera Britta.

 

RS modeli prema kronološkom rasporedu:

• Audi RS 2 Avant (1994): 2.2-litreni pet cilindrični turbo, 232 kW (326 KS)

• Audi RS 4 Avant (2000): 2.7-litreni V6 biturbo, 279 kW (380 KS)

• Audi RS 6 Limousine i RS 6 Avant (2002): 4.2-litreni V8 biturbo, 331 kW (450 KS); od 2004. - RS 6 plus, 353 kW (480 KS), ograničeno na 999 automobila

• Audi RS 4 Limousine (2005), RS 4 Avant (2006), RS 4 Cabriolet (2006): 4.2-litreni V8, 309 kW (420 KS)

• Audi RS 6 Limousine i RS 6 Avant (2008): 5.0-litreni V10 biturbo, 426 kW (580 KS), od 2010. - RS 6 plus s maksimalnom brzinom namještenom na 303 km/h

• Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2009): 2.5-litreni pet cilindrični, 250 kW (340 KS); od 2012. - plus izvedba s 265 kW (360 KS)

• Audi RS 5 Coupé (2010) i RS 5 Cabriolet (2012): 4.2-litreni V8, 331 kW (450 KS),

• Audi RS 3 Sportback (2011): 2.5-litreni pet-cilindrični, 250 kW (340 KS)

• Audi RS 4 Avant (2012): 4.2-litreni V8, 331 kW (450 KS)

• Audi RS Q3 (2013): 2.5-litreni pet cilindrični, 228 kW (310 KS); od 2014. - 250 kW (340 KS); od 2016. - performance izvedba s 270 kW (367 KS)

• Audi RS 6 Avant (2013): 4.0-litreni V8 biturbo sa 412 kW (560 KS); od 2015. - performance izvedba sa 445 kW (605 KS)

• Audi RS 7 Sportback (2013): 4.0-litreni V8 biturbo sa 412 kW (560 KS); od 2015. - performance izvedba sa 445 kW (605 KS)

• Audi RS 3 Sportback (2015): 2.5-litreni pet cilindrični s 270 kW (367 KS)

• Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2016): 2.5-litreni pet cilindrični s 294 kW (400 KS)

• Audi RS 3 Limousine (2017): 2.5-litreni pet cilindrični s 294 kW (400 KS)

• Audi RS 5 Coupé (2017): 2.9-litreni V6 biturbo s 331 kW (450 KS)

• Audi RS 4 Avant (2017): 2.9-litreni V6 biturbo s 331 kW (450 KS)

• Audi RS 5 Sportback (2018): 2.9-litreni V6 biturbo s 331 kW (450 KS)

Za najbolje moguće iskustvo na mrežnim stranicama
Ova stranica koristi kolačiće radi pružanja najboljeg korisničkog iskustva. Daljnjim korištenjem naše stranice prihvaćate upotrebu naših kolačića (strogo neophodni kolačići). Kolačići za koje je potrebna privola (analitički kolačići, funkcionalni kolačići, kolačići za personalizirane sadržaje) postavit će se tek nakon njezinog aktiviranja. Ako date svoju privolu za korištenje kolačića, identifikacijske podatke obrađivat će naši partneri (ponuditelji usluga za kolačiće i IT pružatelji usluga). Za ovu internetsku stranicu i kolačiće odgovorno je društvo Porsche Croatia d.o.o. Dodatne informacije o korištenim kolačićima i načinu njihovog deaktiviranja možete pronaći u našoj
Aktiviraj sve kolačiće