Audi Novosti

S autopilotom u budućnost: Audijeva vizija autonomne vožnje

2017-09-07

Audi će na sajmu IAA 2017 imati tri premijere: Novi Audi A8 svoju će premijeru imati u Frankfurtu. To je prvi serijski proizveden automobil koji će dozvoliti uvjetovanu autonomnu vožnju po javnim cestama. Po prvi put, vozači će u određenim situacijama moći zadatak vožnje prenijeti na automobil. Ovaj korak predstavlja tehnološku revoluciju. A s dvostrukom svjetskom premijerom dva konceptna automobila, Audi također pokazuje kako ova marka namjerava u budućnosti dodatno razvijati autonomnu vožnju.

Audi Elaine je električki pokretan SUV coupe koji će u nekoliko sljedećih godina omogućiti visoku razinu autonomne vožnje - ponekad i bez vozača. Vozač parkira vozilo u odgovarajućem prostoru - "zoni primopredaje" - i izlazi iz vozila. Od tamo automobil vozi automatski i bez vozača do parkirne garaže na više katova koja nudi niz usluga, kao što su pranje automobila, stanica za predaju paketa, benzinska stanica ili lokacija za punjenje. Zahvaljujući Audi AI tehnologiji, automobil to sve obavlja sam.

S dizajnerskom vizijom Audi Aicon s četiri vrata, marka s četiri prstena predstavlja autonomni Audi budućnosti - bez upravljača ili papučica. Kao dizajnerski koncept, ovaj 2+2 model s četiri vrata prednjači po pitanju dizajna eksterijera i interijera sljedećih desetljeća. Ovo tehnološki demonstracijsko vozilo kombinira inovacije koje se odnose na pogonski sustav, ovjes, digitalizaciju i održivost na jedan vizionarski način. I koncept Aicon je projektiran za čisti električni pogon i predviđeno je da s jednim punjenjem prelazi udaljenosti od preko 800 kilometara. 

Audi AI - inteligencija i interakcija

Audi ElAIne i Audi AIcon - dva konceptna automobila čija se imena odnose na novu skraćenicu pod kojom Audi spaja cijeli niz inovativnih tehnologija mobilnosti. Audi AI je nova oznaka za niz inovativnih sustava koji smanjuju napor vozača i istovremeno nude nove mogućnosti za korištenje vremena provedenog u automobilu. Do danas, Audi AI također koristi strategije i tehnologije iz polja umjetne inteligencije i strojnog učenja. Audi AI sustavi su u mogućnosti učiti i razmišljati, dok su istovremeno proaktivni i osobni. Zahvaljujući Audi AI konceptu, modeli koji nose četiri prstena bit će istovremeno inteligentni i empatični. Oni će biti u mogućnosti kontinuirano vršiti interakciju sa svojom okolinom i putnicima i tako se bolje neko ikada prilagoditi zahtjevima putnika.

Sloboda na cesti

Audi AI nastao je kao rezultat dugogodišnjeg iskustva koje je marka prikupljala s konceptnim automobilima s autonomnom vožnjom. Ova nova oznaka spaja inovativne i inteligentne elektronske sustave i tehnologije iz Audija. Audi AI kreira nove oblike slobode za vozača i putnike smanjujući kompleksnost njihove interakcije s vozilima i drugim sudionicima u prometu. U ovome vodeću ulogu također igraju razni elementi umjetne inteligencije - kako u razvoju novih, inteligentnih i empatičnih sustava, kao i tijekom njihove uporabe. Audi u tom pogledu ocjenjuje razne pristupe i metode strojnog učenja. 

Automatska vožnja - od funkcija pomoći do autonomnosti

Ono što je već provedeno u željezničkom prometu i čak avionskom prometu, sada je na samom početku provedivosti u automobilskom transportu. Radi se o autonomnoj vožnji. Audi je u ovoj tehnologiji lider, a nova generacija njegovog modela A8 predstavlja prvi serijski proizvedeni model s uvjetnom autonomnom vožnjom razine 3. Što znači ova klasifikacija? Međunarodni skup automobilskih stručnjaka definirao je skalu od pet razina kao definiciju autonomne vožnje. Ovu skalu je razvila američka organizacija za normizaciju SAE: 

Razina 1 - Pomoć vozaču: Sustav je u mogućnosti preuzeti kontinuiranu uzdužnu ili poprečnu kontrolu vozila. On podržava vozača koji ostaje odgovoran, međutim, vozač mora biti spreman preuzeti kontrolu ako je to potrebno. Primjer sustava razine 1 je Audijev adaptivni tempomat (ACC).

Razina 2 - Djelomična automatizacija: U određenim situacijama, vozač može prenijeti kontinuiranu, kombiniranu uzdužnu i poprečnu kontrolu nad vozilom ovom sustavu, ali u svakom trenutku mora nadzirati sustav i po potrebi preuzeti kontrolu. Time vozač uvijek ostaje odgovoran za vožnju. Primjer toga je Audijev asistent za vožnju u koloni: ovaj sustav preuzima zadatak kočenja i ubrzavanja automobila u sporo kretajućem prometu do 65 km/h, a na boljim cestama preuzima nadzor nad upravljanjem.

Razina 3 - Uvjetna automatizacija: Vozač više ne mora kontinuirano nadzirati vozilo i može provoditi druge aktivnosti koje podržava ugrađena oprema. Sustav autonomno prepoznaje granicu, odnosno točku kada okolni uvjeti više ne odgovaraju rasponu funkcija sustava. U ovim slučajevima, vozilo upozorava vozača da preuzme zadatak vožnje vozila nekoliko sekundi ranije. Ove kriterije zadovoljiti će pilot u prometnoj gužvi u novom Audiju A8.

Razina 4 - Visoka automatizacija: Sustavi razine 4 ne trebaju pomoć vozača, ali je njihova funkcija ograničena na specifično područje kao što je to slučaj na autocestama ili u garaži. Na ovim lokacijama, vozač može u potpunosti prenijeti zadatak vožnje na sustav. Vozač samo treba preuzeti ovaj zadatak kada automobil napusti područje definirano za automatiziranu vožnju. Ako vozač ne reagira, sustav zauzima sigurnu poziciju, npr. stane uz rub ceste. Drugi primjer ovakvih sustava su robotizirani taksiji u gradskim centrima. Oni preuzimaju kompletni zadatak vožnje unutar ograničenog raspona brzina i na ograničenoj ruti.

Razina 5 - Potpuna automatizacija: Automobil preuzima potpunu uzdužnu i poprečnu kontrolu. Sustavi razine 5 ni u kojem slučaju ne trebaju pomoć vozača. U ovom slučaju nisu potrebni kontrolni elementi kao što su upravljač ili papučice.

Audijevi razvojni inženjeri u polju kontrolirane i uvjetne autonomne vožnje fokusirani su na sustavno i brzo širenje raspona situacija u kojima se mogu koristiti vozila razine 3 i 4. Oni teže situacijama u kojima vozač ima što je više moguće slobode i vremena za sebe. 

Istraživanja na autocesti

U 2013. godini, Audi je prvi proizvođač automobila u svijetu koji je dobio dozvolu za testiranje za Američke savezne države Kaliforniju i Nevadu. U siječnju 2015., Audi A7 istraživačko vozilo s pilotiranim konceptom vožnje prešlo je 900 kilometara po autocesti od San Francisa do Las Vegasa. U svibnju 2015., automatizirani Audi A7 je vozio u gustom urbanom prometu Šangaja u Kini što predstavlja jako kompleksnu situaciju. Koliko je danas daleko odmakao razvoj inteligentnog automobila? Ultrazvučni i radarski senzori, laserski skeneri, sustavi na bazi kamera, procesori visokih performansi za obradu podataka i brze internetske veze preko mreže mobilnih telefona predstavljaju značajke koje su ugrađene u novi Audi A8. Kao aplikacije na bazi pravila, sustavi pomoći kao što su active lane assist, adaptive cruise control (ACC) ili predictive efficiency assistant već su posljednjih nekoliko godina vožnju učinili sigurnijom, udobnijom i učinkovitijom.

Automobil gleda u budućnost Sljedeći korak je Audi AI. U budućnosti će automobil brže nego ikada obrađivati velike količine podataka koje dobiva od raznih sustava pomoći. On može sinkronizirati i dijeliti ove podatke s drugim sudionicima u prometu gotovo u stvarnom vremenu. S Audi AI tehnologijom, potpuno umreženi automobil može gledati približno 10 sekundi u budućnost - dalje od prethodno korištenih sustava. Ukratko: automobil budućnosti će po prvi put biti u mogućnosti vršiti prognoze. 

A budućnost počinje s novim Audijem A8. U ovom modelu, Audi predstavlja Audi AI traffic jam pilot - prvi sustav na svijetu koji omogućuje uvjetnu automatiziranu vožnju razine 3. Razina 3 znači da u određenim situacijama, automobil preuzima zadatak vožnje. Za razliku od razine 2, vozač više ne mora stalno nadzirati vozilo. Vozač samo mora biti u poziciji preuzeti kontrolu unutar 10 sekundi od zahtjeva da to učini. Novi Audi AI traffic jam pilot je tehnološka prekretnica koja je rezultat dugogodišnjeg istraživanja i razvoja.

Inteligencija vozila i inteligencija interakcije

Inteligencija vozila je ključni dio Audi AI tehnologije. Sustavi i tehnologije pomoći s ovim mogućnostima utiru put automobilima koji mogu autonomno voziti. Audi AI traffic jam pilot u novom Audiju A8 je primjer kako danas izgleda inteligencija vozila.

Okolinu skenira sveobuhvatna kolekcija senzora. Središnji kontrolni sustav pomoći vozaču (zFAS), koji je svoju premijeru doživio u novom Audiju A8, tada koristi ove podatke kako bi kontinuirano izračunavao sliku okoline uz pomoć druge serije podataka iz radarskog kontrolnog sustava. Novi Audi A8 je prvo serijski proizvedeno vozilo na svijetu koje ispunjava tehničke zahtjeve za uvjetovanu autonomnu vožnju na zahtjev u slučajevima prometne gužve.

Na putu do automatiziranih funkcija vožnje i vizije autonomne vožnje, automobil budućnosti će nuditi puno više. Inteligencija vozila će konstantno napredovati, a automobil će također posjedovati visoku razinu interaktivne inteligencije.

Zahvaljujući Audi AI rješenjima, automobil će u budućnosti imati potpuno novu karakteristiku: empatiju. On će moći suosjećati sa svojim putnicima. Inteligentni sustavi i tehnologije automobil pretvaraju u suosjećajnog suputnika koji razmišlja izvan granica svoje originalne namjene. Audi AI vozilima budućnosti omogućuje da predviđaju želje vozača ili putnika na način koji odgovara situaciji, i time im pruža proaktivnu podršku. Nadalje, oni mogu predložiti uslugu i autonomno je rezervirati za putnike, kao osobni asistent. Audi AI time kreira novu vrstu slobode i novu vrstu premium iskustva.

U osnovi, Audi AI predstavlja holističku i odgovornu međusobnu igru inovativnih tehnologija koje su besprekidno umrežene s infrastrukturom i drugim sudionicima u prometu. Audi budućnosti će kontinuirano učiti nove stvari i razvijati svoje sposobnosti. Na ovaj način, tehnologija se još više prilagođava individualnim potrebama ljudi.

Audi AI u osnovi mijenja kako se automobili koriste i značajno unaprjeđuje vrijeme provedeno u kabini. Automobil će sve više postati "treći životni prostor" zajedno s domom i radnim mjestom. Glavni Audijev fokus su individualne koristi klijenta, kao i jasna povezanost s mobilnosti. Prednosti Audi AI tehnologije za klijenta su jasno definirane: inteligentni sustavi i tehnologije usmjereni su prema vremenu, sigurnosti, učinkovitosti i prilagođavanju.

Vrijeme

Funkcije kao što su novi Audi AI pilot u prometnoj gužvi ili autonomno parkiranje, samo su početak. Audi AI vozačima omogućuje da u budućnosti slobodnije iskoriste svoje vrijeme u kabini potpuno povezanog vozila. Vozači postepeno mogu pustiti upravljač i raditi, komunicirati ili se umjesto toga opustiti. A zbog toga što autonomno upravljano vozilo preuzima rutinske zadatke kao što su parkiranje ili čak vožnja kroz praonicu, vozač može i uštedjeti vrijeme.

Sigurnost

Trenutačno, pogreške vozača razlog su za do 90 posto svih prometnih nesreća. U budućnosti, Audi AI tehnologija će unaprijed spriječiti pojavu opasnih situacija koje uzrokuju nesreće. Kako bi na koncu automatizirana vožnja bila dostupna čak i u zbunjujućim prometnim situacijama potrebne su dodatne metode i pristupi, od sustava temeljenih na pravilima do elemenata umjetne inteligencije. Razvoj vozila koje je u mogućnosti izbjeći nesreće predstavlja glavni Audijev prioritet.

Učinkovitost

Umrežena i automatizirana vozila učinkovitije koriste prostor i energiju, što donosi ekološke i ekonomske prednosti. Uporaba Car-to-X tehnologije (inteligentno umrežavanje sudionika u prometu i infrastrukture), vozilo može izbjeći prometne gužve ili pronaći najbliže slobodno parkirališno mjesto. Osim individualnih prednosti za klijenta i ušteda energije, tu je i druga ekonomska dimenzija automatizirane vožnje: ciljano usmjeravanje protoka prometa može zauvijek smanjiti prometne gužve na frekventnim rutama.

Prilagođavanje

Audi AI omogućuje da vozilo upozna svoje putnike i njihove osobne navike. Čovjek i stroj komuniciraju jedno s drugim, uspostavljaju povjerenje i omogućuju fleksibilniju dnevnu rutinu. Osobni inteligentni asistent (PIA) upoznaje vozača i zahvaljujući inteligentnim algoritmima može autonomno i prilagodljivo komunicirati s korisnikom. 

Novi Audi A8 - uvjetno automatizira na razini 3

Novi A8 je prvi serijski proizvedeni automobil koji je specijalno razvijen za uvjetnu automatiziranu vožnju razine 3 u skladu s primjenjivim međunarodnim normama. Audi AI pilot u prometnoj gužvi preuzima kontrolu nad vožnjom u sporo kretajućem prometu do brzine od 60 km/h na autocestama i višetračnim cestama s fizičkom barijerom koja odvaja dva smjera prometa. Vozač aktivira ovaj sustav pritiskom na AI tipku na središnjoj konzoli.

Pilot u prometnoj gužvi kontrolira upravljanje od zaustavljanja, ubrzavanja, okretanja upravljača i kočenja u svojoj voznoj traci. Vozač više ne mora kontinuirano nadzirati automobil. Kada se zadovolje određeni uvjeti, može na duže vrijeme maknuti ruke s upravljača i može se fokusirati na druge aktivnosti podržane ugrađenim informacijskozabavnim sustavima, ovisno o propisima u odgovarajućoj državi. Čim sustav dosegne svoje granice, automobil od vozača traži preuzimanje kontrole.

Iz tehničke perspektive, ovaj pilot u prometnoj gužvi je revolucionaran. Tijekom autonomne vožnje, središnji kontrolni sustav pomoći vozaču (zFAS) sada kontinuirano računa sliku okoline prikupljanjem podataka sa senzora. Dodatno na radarske senzore, prednju kameru i ultrazvučne senzore, Audi je prvi proizvođač automobila koji također koristi laserski skener. Uvođenje ovog Audi AI pilota u prometnoj gužvi zahtijeva jasnoću prometnih propisa za svaku državu kao i specifične prilagodbe i testiranja sustava. Težnja ove marke za visokom kvalitetom također se odnosi na uvjetnu automatiziranu vožnju. Uz to, na umu treba imati različite postupke odobrenja i njihova odgovarajuća vremena trajanja. Stoga će Audi postepeno započeti serijsku proizvodnju pilota u prometnoj gužvi u novom A8.

Audi AI pilot za parkiranje i Audi AI pilot za parkiranje u garažu autonomno upravljaju A8 u i iz parkirnog mjesta ili garaže dok sam manevar nadzire vozač. Vozač ne mora sjediti u automobilu. Odgovarajući sustav se pokreće preko pametnog telefona uporabom nove myAudi aplikacije. Za nadzor manevra parkiranja, vozač drži pritisnutu Audi AI tipku, a prikaz uživo iz 360 stupanjskih kamera u automobilu se prikazuje na prijenosnom uređaju. Nakon završetka manevra parkiranja, sustav automatski prebacuje tiptronic mjenjač u položaj P i gasi motor.

Audi Elaine konceptni automobil - visoko automatiziran na razini 4

Poznato lice - Vanjština Audi Elaine konceptnog automobila doživjela je premijeru prije nekoliko mjeseci. U svibnju 2017., Audi je predstavio hvaljenu Audi E-tron Sportback dizajnersku studiju i tehnološkog demonstratora na sajmu automobila u Šangaju u Kini. Ovaj IAA debitant dijeli svoju karoseriju, električni pogon i ne manje važno, svoje vanjsko osvjetljenje s ovim prethodnikom do drugog serijski proizvedenog Audijevog električnog automobila.

23-inčni kotači sa 6 krakova u tehničkom dizajnu, ističu samouvjerenu pojavu ovog SUV coupea. Vanjska dužina od 4,90 metara, širina od 1,98 metara i visina od 1,53 metra s međuosovinskim razmakom od 2,93 metra, pozicioniraju Audi Elaine u C segment, u blizinu modela Audi A7. Unutrašnjost je svijetla i minimalistički dizajnirana. Funkcije su jasno strukturirane, a broj kontrolnih elemenata značajno smanjen. Razni dodirni zasloni ispod središnjeg zaslona, na središnjoj konzoli i u oblogama vrata pružaju informacije i komuniciraju s ugrađenim sustavima. Vodoravne površine na prednjoj ploči i naizgled plutajuća središnja konzola odražavaju osjećaj otvorene perspektive za četiri putnika u njihovim individualnim sjedalima.

Tehnologija osvjetljenja ovog konceptnog automobila je inovacija koja je vidljiva danju i noću. Digitalno kontrolirane Matrix LED jedinice sprijeda i straga emitiraju svjetlost izvrsnog intenziteta. Minijaturni digitalni Matrix projektori doslovno ostavljaju trag na cesti, pretvarajući svjetlost u raznovrstan, dinamičan komunikacijski kanal s okolinom. Drugi sudionici u prometu također mogu biti informirani o raznim režimima vožnje, na primjer kada se vozilo kreće autonomno.

U vožnji, Audi Elaine koristi konfiguraciju koju će Audi koristiti u budućim serijskim modelima s potpuno električnim pogonom: jedan električni motor na prednjoj osovini i dva na stražnjoj pokreću sva četiri kotača, pretvarajući ovaj coupe visokih performansi u quattro model s tipičnim Audijevim stilom.

320 kilowata snage - koji u boost režimu mogu doseći čak 370 kW - osiguravaju odgovarajuću razinu pogona. Elaine ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 4,5 sekundi. Uz kapacitet baterije od 95 kWh, domet ovog modela prelazi 500 kilometara (NEDC). Postoje dvije opcije punjena baterije: kabelsko brzo punjenje sa snagom od 150 kW ili bežično preko Audi Wireless Charging sustava.

Audi Aicon konceptni automobil - autonoman na putu prema budućnosti

Dizajnerska studija, tehnološki demonstrator, koncept mobilnosti: Audi Aicon iskorištava svaku mogućnost koju nudi autonomna luksuzna limuzina budućnosti s neprikosnovenom konzistentnosti. Kao dizajnerska studija, ovaj 2+2 četverosjed prednjači po pitanju dizajna eksterijera i interijera sljedećih desetljeća. Ovaj tehnološki demonstrator kombinira inovacije pogonskog sustava, ovjesa, digitalizacije i održivosti na jedan vizionarski način.

A kao koncept mobilnosti, Audi Aicon pokazuje svijet budućnosti, u kojem se prednosti individualnog transporta od vrata do vrata kombiniraju s luksuznim ambijentom prvoklasne avionske kabine. Kabina bez upravljača ili papučica koji time nudi sve udobnosti moderne komunikacijske elektronike i savršenu ergonomiju - jednostavno prvoklasno.

Jedan pogled je dovoljan: za razliku od robot-taksija, koji su smanjeni na čistu funkcionalnost, autonomni Audi Aicon koncept privlači poglede. Njegovu prisutnost je nemoguće ignorirati, a njegova vanjština ukazuje na prostranu udobnost putnika i vrhunske tehničke aspiracije. Audi Aicon je prikaz prestižnog automobila sutrašnjice koji potiče želje zahtjevnih klijenata.