-
Pretraga
Nova generacija modela Audi SQ5 TDI
2020-11-12
- Tri-litreni V6 dizelski motor razvija snagu od 251 kW (341 KS) i okretni moment od 700 Nm
- Tehnologija dvostrukog doziranja s dva NOx katalizatora raspoređena u nizu
- Moćan, čvrst vanjski dizajn s privlačnim sportskim elementima
- Opcijska Matrix LED prednja svjetla i stražnja svjetla s digitalnom OLED tehnologijom
Još oštriji, sportskiji i učinkovitiji: revidirani model Audi SQ5 TDI (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km*: 7,0-7,0; kombinirane CO2 emisije u g/km*: 185-185) sada izgleda još impresivnije. Njegov V6 tri-litreni dizelski motor uglađeno i snažno razvija snagu od 251 kW (341 KS). Oštriji dizajn ističe sportski karakter ovog SUV modela. Stražnja svjetla, koja uključuju novu digitalni OLED tehnologiju, dostupna su kao opcija za top izvedbu modela Q5.
Model SQ5 TDI (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km*: 7,0-7,0; kombinirane CO2 emisije u g/km*: 185-185) ima uspješnu povijest. Njegova prva generacija, koja je predstavljena u jesen 2012., već je postavila početnu točku za priču o uspjehu - kao prvi Audi S model pokretan nekim dizelskim motorom.
U svojoj zadnjoj revidiranoj inačici, ovaj tri-litreni V6 motor može se pohvaliti snagom od 251 kW (341 KS) i okretnim momentom od 700 Nm**. Široki raspon broja okretaja motora može se kontinuirano koristiti između 1.750 o/min i 3.250 o/min. Ovaj 3.0 TDI** ranije te snažnije nego prije razvija svoju snagu. On ubrzava top izvedbu modela Q5 (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km*: 7,0-7,0; kombinirane CO2 emisije u g/km*: 185-185) od 0 do 100 km/h za 5,1 sekundu do elektronički ograničene maksimalne brzine od 250 km/h. Aktivator u ispušnom sustavu, koji je po prvi put ugrađen u model SQ5 TDI**, ovom V6 motoru osigurava izraženi zvuk.
Tri-litreni TDI s raznim inovacijama - sada još snažniji i učinkovitiji
Mnogi detalji motora V6 3.0 TDI (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km*: 7,0-7,0; kombinirane CO2 emisije u g/km*: 185-185) su revidirani. Klipovi više nisu napravljeni od aluminija, nego od kovanog čelika - što omogućuje smanjenje toplinskih gubitaka. Zbog veće čvrstoće, u usporedbi s aluminijskim klipovima, nešto veća masa u ukupnim performansama nije toliko izražena. Stepeničasti utor u klipu čini da izgaranje bude brže i učinkovitije. Solenoidni ubrizgavači koji se koriste za ubrizgavanje goriva rade uz konstantnu visoku preciznost zahvaljujući novom piezo senzoru, koji nadzire zatvaranje igle. Oni mogu provesti do osam ubrizgavanja po jednom taktu, s količinama ubrizgavanja koje se mogu podešavati uz veću preciznost. Maksimalni tlak ubrizgavanja je 2.500 bara.
Međuhladnjak je promijenjen iz zrak/zrak hladnjaka u braniku u indirektni voda/zrak hladnjak unutar V utora motora. Skraćeni usis zraka pomaže u bržem povećanju tlaka prednabijanja. Ovaj indirektni međuhladnjak je učinkovitiji i čak može u hladnim uvjetima grijati usisani zrak kratko nakon pokretanja motora, kako bi se brže postigle idealne temperature izgaranja. To predstavlja prednost jer čišćenje ispušnih plinova brže reagira.
Turbo punjač sada uključuje manji i lakši kompresorski kotač koji se aktivira izuzetnom brzinom - što je ključni faktor u spontanom i visokom podizanju okretnog momenta motora. Ispušna grana uključuje poboljšanu izolaciju, a zahvaljujući ovoj mjeri, ispušni plin nakon pokretanja hladnog motora, brže postiže optimalnu temperaturu.
MHEV i EPC: još veća učinkovitost i spontanost
Ovaj 3.0 TDI** motor donosi dvije tehnologije koje smanjuju potrošnju goriva i poboljšavaju odziv motora. Ugrađeni 48-voltni blagi hibridni sustav (MHEV) integrira remenski alternator i starter (BAS), litij-ionsku bateriju za spremanje generirane električne energije i 48/12 voltni naponski pretvarač. Kada automobil usporava, MHEV sustav obnavlja do 8 kW snage. Ovaj sportski SUV** s isključenim motorom može krstariti do 40 sekundi, nakon čega snažni BAS ponovo pokrene motor. Ovaj MHEV sustav ima potencijal smanjiti potrošnju goriva do 0,7 litara na 100 kilometara.
Druga tehnološka komponenta je električno pokretani kompresor (EPC), koji pomaže kada god protok ispušnih plinova generira premalo energije za pokretanje turbo punjača. Ugrađeni kompaktni električni motor, koji također koristi kompaktni 48-voltni sustav, ubrzava kotač kompresora EPC-a do 65.000 o/min za približno 300 milisekundi. EPC se sada koristi češće i u širem rasponu okretaja motora. Podržava više spontani odziv motora kada vozilo kreće kao i prilikom ubrzavanja pri niskim okretajima motora. Optimizirana interakcija između komponenata EPC, MHEV, turbo punjača, samog motora i tiptronic mjenjača podržava ovaj efekt.
Interakcija dva SCR katalizatora: naknadna obrada ispušnih plinova
Za naknadnu obradu ispušnih plinova, Audi koristi tehnologiju dvostrukog doziranja na osnovi dva SCR katalizatora, koji rade zajedno. Prvi od njih ugrađen je direktno iza ispušne grane, gdje također radi kao filtar čestica, a drugi je ugrađen dalje od motora, u podnicu vozila. Oba katalizatora nadopunjuju djelovanje jedan drugoga jer pokrivaju različite radne situacije i temperaturne raspone ispušnih plinova. Isporuka AdBlue otopine SCR katalizatora osigurana je iz 24 litrenog spremnika. Zahvaljujući ovoj tehnologiji dvostrukog doziranja, SQ5 TDI (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km*: 7,0-7,0; kombinirane CO2 emisije u g/km*: 185-185) nalazi se značajno ispod graničnih vrijednosti nove "Euro 6d ISC-FCM AP" norme o emisijama, koja također navodi značajno smanjenje NOx emisija u stvarnim uvjetima vožnje na javnim cestama u svakodnevnim prometnim situacijama.
Brza i praktična promjena stupnjeva: osam stupanjski tiptronic
Snaga se na kotače prenosi preko osam-stupanjskog tiptronic mjenjača koji uključuje brzo i praktično prebacivanje stupnjeva i strategiju prebacivanja koja odgovara modificiranom motoru. Kada je model SQ5 TDI** u režimu krstarenja s isključenim motorom, otvara se spojka u središnjem dijelu prijenosa i prekida protok snage.
U normalnim uvjetima vožnje, quattro stalni pogon na sve kotače raspodjeljuje okretni moment između prednje i stražnje osovine u odnosu 40:60. U slučaju proklizavanja, većina okretnog momenta šalje se na osovinu s boljim držanjem podloge. Do 70 posto momenta može se usmjeriti na prednje kotače i maksimalno 85 posto na stražnje kotače. Tijekom brzih ulazaka u zavoje, selektivna kontrola okretnog momenta na kotačima zaokružuje stabilno upravljanje uz male intervencije u sustav kočenja manje opterećenih kotača s unutrašnje strane zavoja.
Sportski diferencijal: više momenta, bez podupravljanja, veća dinamika
Na zahtjev, Audi može na stražnju osovinu ugraditi sportski diferencijal, koji aktivno kontrolira raspodjelu okretnog momenta između kotača kada vozač prihvati sportski stil vožnje. Tada šalje više okretnog momenta na stražnji kotač s vanjske strane zavoja koji ima bolje držanje podloge - doslovno pritiskujući automobil u zavoj i značajno smanjujući efekt podupravljanja. Stražnji kotač na vanjskoj strani zavoja također dobiva više okretnog momenta kada automobil ubrzava iz oštrih zavoja, kako bi se dodatno poboljšala dinamika vožnje.
Vrhunska preciznost: ovjes
Ovjes modela Audi SQ5 TDI** u potpunosti je opremljen kako bi mogao rukovati performansama ovog snažnog dizelskog pogona. Five-link ovjes usmjerava svaki od četiri kotača. S sportski ovjes s kontrolom tvrdoće spušta karoseriju za 30 mm u usporedbi s modelom Q5, i impresionira s izuzetno širokim rasponom između udobnosti i dinamičnosti.
Zajedno s opcijskim sportskim diferencijalom, motorom, upravljačem i tiptronic mjenjačem, kontrolirani amortizeri integrirani su u Audi drive select sustav upravljanja dinamikom koji je dio serijske opreme. Vozač ga može koristiti za kontrolu karaktera tih sustava sa šest profila: auto, comfort, efficiency, dynamic, offroad, i individual. Sedmi profil se dodaje ako se odabere opcijski prilagodljivi zračni ovjes sa S-specifičnim podešavanjem - ovisno o situaciji u vožnji ovaj zračni ovjes podešava visinu vožnje karoserije u pet razina. Dinamični sustav upravljanja još je jedan opcijski modul. On koristi sustav harmoničnih zupčanika za promjenu prijenosnog odnosa upravljača kao funkcije brzine i kuta okretanja upravljača - od direktnog i agilnog pri niskim brzinama, do manje direktnog i uglađenog na otvorenoj cesti.
Revidirani Audi SQ5 TDI (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km*: 7,0-7,0; kombinirane CO2 emisije u g/km*: 185-185) serijski je opremljen s 20-inčnim kotačima s gumama dimenzija 255/45. Alternativno, dostupni su 21-inčni kotači iz Audijeve ponude ili ponude tvrtke Audi Sport GmbH. Aluminijske čeljusti sa šest klipova hvataju diskove kočnica na prednjoj osovini s promjerom od 375 milimetara. Ove crne čeljusti (opcijski crvene) nose sportski S logotip.
Novi detalji: vanjski dizajn
Revidirani Audi SQ5 TDI** ima snažnu pojavu, s istaknutim detaljima koji mu pružaju još čvršću pojavu. Okomite letvice osiguravaju strukturu za velike bočne otvore za zrak u prednjem braniku. U osmerokutnoj Singleframe maski hladnjaka koja je specifična za S modele, velike osmerokutne saćaste sekcije povezane su s uskim šipkama. One su napravljene u imitaciji aluminija, kao i letvice na otvorima za zrak.
Audi serijski ugrađuje LED prednja svjetla i nudi Matrix LED prednja svjetla s automatskim dugim svjetlima i dinamičnim pokazivačima smjera kao opcijom. Straga, mat aluminijska traka integrirana je u donje branike, ispod kojih se nalazi umetak difuzora i četiri kromirana, ovalna završetka ispušnih cijevi. Kupci mogu birati između devet boja karoserije. Na zahtjev je dostupan Black optik paket, koji uključuje sportske ukrasne detalje.
Najnovija tehnologija svjetala: digitalna OLED stražnja svjetla
Audi nudi novu digitalnu OLED tehnologiju kao opciju za stražnja svjetla u top izvedbi modela Q5. Ova OLED stražnja svjetla podijeljena su u tri pločice sa šest segmenata u svakoj. Prilikom naručivanja vozila, klijenti mogu birati između tri svjetlosna potpisa stražnjih svjetala, svaki sa specifičnim dizajnom prilikom otključavanja i zaključavanja vozila. Kada se aktivira Audi drive select režim "dynamic", svjetla imaju drugačiji potpis. OLED stražnja svjetla također imaju funkciju detekcije bliskih objekata, koja aktivira sve OLED segmente ako se sudionik u prometu straga približi stacionarnom modelu SQ5** na manje od dva metra. Dinamični pokazivači smjera zaokružuju spektar digitalnih OLED stražnjih svjetala.
Sportski crna i siva: unutrašnjost
Model SQ5 TDI (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km*: 7,0-7,0; kombinirane CO2 emisije u g/km*: 185-185) uključuje crnu ili sivu unutrašnjost s osvjetljenim aluminijskim pragovima vrata sa S logotipom. Električno podesiva sportska sjedala s utisnutim S logotipima dostupna su u tri izvedbe presvlaka. Serijski se nudi kombinacija mikrovlakna Dinamica Frequenz/koža, dok je kao opcija dostupna mješavina kože/umjetne kože i Feinnappa kože s utisnutim S logotipom. Novi Dinamica materijal uglavnom se sastoji od reciklirane plastike i zamjenjuje Alcantaru. Druga opcijska izvedba je Feinnappa koža s uzorkom romba u magma crvenoj boji. Sjedala i upravljač su dekorirani s kontrastnim šavovima. Na zahtjev je dostupna funkcija masiranja s 3 programa i prozračivanjem sjedala. Serijski se ugrađuju ukrasni elementi od brušenog aluminija, a dostupne alternative su dvije karbonske izvedbe kao i Klavierlack elementi.
"Plus" inačica stražnje klupe može se uzdužno pomicati i uključuje podesive nagibe naslona sjedala. Prtljažnik ima osnovni kapacitet od 520 litara, te se preklapanjem stražnje klupe može povećati na 1.520 litara. Serijski se ugrađuje električno otvaranje/zatvaranje poklopca prtljažnika, zaštita otvora prtljažnika od nehrđajućeg čelika kao i aluminijski krovni nosači. Ovaj sportski SUV može vući prikolice težine do 2,4 metričke tone (s kočnicama na usponu od 12 posto).
Operativni sustav, informacije i zabava i Audi connect
MMI dodirni zaslon s dijagonalom od 10,1-inča, kao središnji element MIB 3 modularne informacijsko-zabavne platforme, služi za unos i prikaz informacija na središnjem dijelu armaturne ploče. Sustav glasovne kontrole s prirodnim izgovorom i multifunkcijski upravljač dostupni su ako dodatne mogućnosti kontrole. 12,3 inčni zaslon omogućuje tri različita grafička rasporeda: Dynamic, Sport i Classic. Kao dodatnu opciju, Audi nudi head-up prikaz.
Ako nekoliko vozača koristi ovaj automobil, oni mogu spremiti svoje individualne postavke u šest profila. Aplikacija myAudi povezuje automobil s pametnim telefonom korisnika, a Audi phone box modul povezuje pametne telefone s antenom vozila i može ih induktivno puniti. Opcijski Bang #Olufsen 3D Premium audio sustav s 3D zvukom osigurava izvanredno zvučno iskustvo. Hibridni radio, koji se automatski prebacuje između FM, DAB i internetskih stanica, kako bi pronašao najbolji prijem, osigurava da putnici mogu slušati svoje omiljene radio stanice kada god imaju prijem mobilnih podataka.
Praktični i precizni: sustavi pomoći u vožnji
Model SQ5 (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km*: 7,0-7,0; kombinirane CO2 emisije u g/km*: 185-185) uključuje sve sustave pomoći iz modela Q5**. Asistent za štedljivu vožnju, asistent izbjegavanja prepreke i upozorenje kod izlaska iz vozila, pomažu u povećanju sigurnosti. Prilagodljivi tempomat može na dužim vožnjama preuzeti kontrolu nad ubrzavanjem, usporavanjem i zadržavanjem vozne trake. Funkcija predviđanja učinkovitosti vozačima pomaže u održavanju predvidljivog stila vožnje s ciljem snižavanja potrošnje goriva.
Revidirani Audi SQ5 TDI** proizvodit će se u meksičkoj tvornici u gradu San José Chiapa i pojavit će se na tržištu u Njemačkoj i drugim europskim državama tijekom prvog kvartala 2021. Osnovna cijena bit će 68.137,82 EUR (u Njemačkoj, uključujući 16 postotni PDV).