Dinamičan, agilan i električan: Audi predstavlja pogonski koncept za e-tron S-modele

2020-03-04

• Pogonski koncept s tri električna motora prvi u svijetu za buduću masovnu proizvodnju

• Nova generacija quattro pogona s električnim upravljanjem momentom

• Snaga o d 370 kW i moment od 973 Nm za visoku razinu dinamičnog upravljanja i agilnosti

Audi e-ofenzivom nastavlja iskorak u budućnost: Audi e-tron i Audi e-tron Sportback postaju agilniji, oštriji i više dinamični kao S modeli. Tri električna motora, od kojih su dva ugrađena na stražnju osovinu, zajedno razvijaju snagu od 370 kW i okretni moment od 973 N m. To omogućuje ovim potpuno električnim modelima ubrzanje do 100 km/h za 4,5 sekunde. Inteligentna kontrola vožnje podiže sigurn ost vožnje, pogotovo dinamično upravljanje, na novu razinu: dodatno uz električni pogon na sve kotače, tu je električno upravljanje momentom s aktivnom i potpuno promjenjivom raspodjelom momenta na stražnjoj osovini.

Dinamičnost 2.0: iskustvo vožnje

Iskustvo vožnje ova dva prototipa Audi e-tron S-modela još jednom impresionira razinom dinamičnosti, agilnosti i držanja ceste. U S položaju pogona, oba automobila ubrzavaju iz mirovanja do 100 km/h za 4,5 sekunde - skoro linearno i skoro nečujno - ubrzanje se zaustavlja pri brzini 210 km/h, koja je elektronski ograničena. Zahvaljujući snažnom sustavu hlađenja, u svakom slučaju pogon unutar osam sekundi osigurava punu snagu od 370 kW i moment od 973 Nm. Nazivne vrijednosti u D položaju pogona su 320 kW i 808 Nm.

U smislu upravljanja, električni S modeli dodatno impresioniraju izvanrednom agilnošću i držanjem podloge: mogu ubrzati na izlasku iz zavoja kao bilo koji sportski automobil, a njihov karakter pogona je više usmjeren na stražnje kotače te je više sportski. Ako se ESC sustav kontrole stabilnosti postavi u režim "Sport" i Audi drive select sustav dinamičnog upravljanja se postavi na maksimalne performanse u režimu "Dynamic", postavke vožnje olakšavaju visoku razinu poprečne dinamike i, na zahtjev, kontrolirano driftanje. Ponašanje u vožnji je u svakom trenutku predvidljivo, te ga karakterizira ultravisoka razina sigurnosti i pouzdanosti.

Raspored pogona: tri električna motora u budućoj masovnoj proizvodnji

Novi Audi e-tron S modeli bit će prvi električni automobili masovne proizvodnje koji uključuju tri električna motora. Njihov raspored pogona bazira se na konceptu s dva različita asinkrona motora (ASM); serija e-tron modela je od početka projektirana u modularnom obliku imajući to u vidu.

Veći električni motor, koji pokreće stražnju osovinu Audijevih e-tron 55 modela (trenutna potrošnja u kombiniranom režimu u kWh/100 km*: 26,4-21,9 (WLTP); 23,1-20,6 (NEDC), kombinirane CO2 emisije u g/km: 0), sada je ugrađen na prednju osovinu s prilagođenom izvedbom i konfiguriran na snagu od 124 kW, ili kratkotrajno 150 kW. Manji električni motor sada je u modificiranoj izvedbi ugrađen na stražnju osovinu, zajedno s još jednim identičnim motorom; zajedno, oni razvijaju snagu od 196 kW ili kratkotrajno 264 kW. 

Inovacija quattro pionira: dvostruki motor s električnim upravljanjem momentom

Pogon je programiran za učinkovitost u svakodnevnom životu; u normalnom režimu vožnje u pogonu su samo stražnji električni motori. Prednji pogon je isključen, ali se odmah uključuje - bez da vozač to uoči - želi li vozač više snage. Također se prediktivno uključi izgubi li vozilo dobar kontakt s podlogom. To čini kada je koeficijent trenja nizak i tijekom brzog ulaska u zavoje. Električni pogon na sve kotače nadopunjen je s dodatnom tehničkom inovacijom u obliku električnog upravljanja momentom (torque vectoring), koji prednosti konvencionalnog sportskog diferencijala prenosi u električnu eru. Svaki od stražnjih električnih motora pogonske sile šalje direktno na kotač preko prijenosnog sklopa; više nema mehaničkog diferencijala. Četrdeset godina nakon predstavljanja quattro pogona, Audi time podiže princip pogona na sva četiri kotača na potpuno novu razinu tehnologije. Rezultat: agilnija vožnja i karakteristike samoupravljanja, a time i veća brzina u zavojima.

Dodatna prednost je držanje podloge. Ukoliko pri ubrzavanju jedan stražnji kotač dođe u kontakt s površinom ceste s niskim koeficijentom trenja, odnosno, površina ceste je pokrivena crnim ledom ili je ispod rahla površina, moment se može precizno i brzo raspodijeliti između dva motora. Kompletni moment se postupno raspodjeljuje na kotač s dobrim prianjanjem, dok se kotač sa slabim prianjanjem nastavlja okretati sa skoro nikakvim momentom.

Dva prototipa e-tron S modela serijski se opremaju s 20-inčnim kotačima s 5 V krakova i S dizajnom. Na zahtjev su dostupni drugi kotači s promjerima do 22 inča. Kako bi se postigla za S modele tipična poprečna dinamika, širine guma na kotačima od 20, 21 i 22 inča su povećane na 285 mm. Čeljusti kočnica sa crvenim S rombom, sa šest klipova na prednjim diskovima, u svakom slučaju hvataju velike diskove kočnica. Dodatna serijska značajka je sportski progresivno upravljanje - njegov odnos postaje direktniji što vozač više okreće upravljač. Prednja i stražnja osovina izvedene su s konstrukcijom u 5 spona. Za ove S modele optimizirana je i harmonija elastokinematike i amortizera. Kako bi se dodatno smanjilo naginjanje u zavojima, povećani su stabilizatori na obje osovine.

Do 150 kW: vršna snaga, čak i tijekom punjenja

Kada je vozač na putu, električni S modeli mogu se puniti sa snagom do 150 kW iz istosmjernog izvora (HPC), kao što su oni iz europske IONITY mreže. To znači da punjenje od 5 do 80% traje samo oko pola sata. Bitan faktor za ovo je razrađen sustav upravljanja toplinom sa standardnom toplinskom pumpom, koji hladi i grije bateriju, unutrašnjost i električne motore. Uz to, ovi Audijevi modeli moći će se puniti s do 11 Kw snažnim izmjeničnim izvorima (AC).

Optička izjava: širi lukovi kotača

Snažan i sportski dizajn ovih e-tron S modela bazira se na Audijevom progresivnom dizajnerskom izričaju, koji ističe snažne konture kotača. Detalji, kao što je osmerokutna Singleframe prednja maska, koja je uglavnom zatvorena i obojana u svijetlo sivu boju, dizajn pomiču u električnu eru. U donjem rubu LED prednjih svjetala, četiri prečke kreiraju specifičan e-tron potpis dnevnih pozicijskih svjetala. Vodeća uloga S modela odmah je vidljiva. Prednji i stražnji branici su jako izvučeni, dok se umetak difuzora kreće skoro punom širinom vozila. Sa strane branika nalaze se veća i izražajnija zračna krilca, koja poboljšavaju protok zraka. Ona se produžuju ispod prednjih svjetala, čime se kreira dinamičan izgled, čak i s veće udaljenosti. S obje strane, lukovi kotača su širi za velikih 23 mm. Srebrno obojani elementi - od donjeg spojlera prednjeg branika, Singleframe maske i imetaka vrata sve do difuzora - ističu značajke vozila. Na zahtjev, Audi može donji dio karoserije obojiti u kontrastnu boju. Uz doplatu su oba S modela dostupna s digitalnim Matrix LED prednjim svjetlima, što u svijetu predstavlja novinu na modelima iz masovne proizvodnje. Njihova svjetlost izlazi iz malih izvora i može se kontrolirati visokom preciznosti, a to olakšava mnoge nove funkcije kao što su osvjetljenje vozne trake i orijentacijsko svjetlo. Na primjer, u uskim okruženjima pokazuje poziciju automobila u voznoj traci i vozaču pomaže zadržati vozilo u sredini.

Progresivno: unutrašnjost i oprema

Unutrašnjost budućih e-tron S modela zadržala je tamne boje. Veliki luk povezuje zaslone virtualnih vanjskih zrcala s kupolom iznad Audijevog virtualnog kokpita. Ploča s instrumentima orijentirana je na vozača, a konzola središnjeg tunela oslanja se otvorenim bočnim stranicama. Presvlake od kombinacije Alcantara/koža pokrivaju električno podesiva sportska sjedala i ručica mjenjača uključuje S oznaku u obliku romba. Obloge vrata i upravljač uključuju S ambleme. Na zahtjev, Audi može isporučiti super sportsko sjedalo presvučeno kožom s romb uzorkom prošiva u crnoj, rotor sivoj ili Aras crvenoj boji, kao i klimatizirana školjkasta sjedala s perforiranom kožom.