Uspješni model 4.0: novi Audi A3 Sportback

2020-03-04

• Premium kompaktni automobil s pet ora vrata i sportskim dizajnom

• Tehnologije visoke klase od informacijsko zabavnog sustava do funkcija za pomoć u vožnji

• Snažni TDI i TFSI motori visoke učinkovitosti

Audi je s modelom A3 1996. godine uspostavio segment premium kompaktnih automobila. Došao je i trenutak predstavljanja četvrte generacije ovog uspješnog modela - sportski, digitaliziran i potpuno povezan. Iza progresivnog dizajna karoserije novog modela A3 Sportback kriju se mnoge inovacije iz visoke klase, primjerice informacijsko-zabavni sustav, ovjes i funkcije za pomoć u vožnji.

Prepoznatljiv: dizajn i svjetla

Novi Audi A3 Sportback karakteriziraju kompaktne proporcije i sportski dizajn. Široka Singleframe prednja maska i veliki otvori za zrak ističu dinamični karakter ovog premium kompaktnog automobila. Bočna linija karoserije uglađeno se proteže od prednjih do stražnjih svjetala. Površina ispod nje je zakrivljena prema unutra što je novi element Audijevog dizajna koji snažnije ističe lukove kotača. Dodatnu inovaciju predstavljaju digitalna dnevna pozicijska svjetla Matrix LED prednjih svjetala. Ona se sastoje od mreže LED segmenata u tri puta pet rasporedu te kreiraju specijalne svjetlosne potpise po kojima je A3 odmah prepoznatljiv. Sportski i profinjeni dizajn nastavlja se i u unutrašnjosti s novom ručicom mjenjača, uočljivim kvakama vrata i armaturnom pločom s izgledom crne ploče. Po prvi put se koriste presvlake sjedala napravljene od recikliranih PET boca ukrašene stilskim kontrastnim šavovima.

Digitaliziran: kontrole i zasloni

Kokpit modela A3 Sportback u potpunosti je usmjeren na vozača. Koristi poznate elemente iz modela viših klasa ove marke te je serijski opremljen s 10,1-inčnim dodirnim zaslonom, koji je integriran u sredinu armaturne ploče. Ovaj zaslon prepoznaje rukom pisana slova, pruža akustičke povratne informacije i može se kontrolirati uporabom prirodnog govora. Digitalna ploča s instrumentima, koju vozač kontrolira preko multifunkcijskog upravljača, također je dio serijske opreme. Audijev virtualni kokpit nudi dodatne funkcije kao što su veliki prikaz navigacijske karte. Plus inačica ima dijagonalu od 12,3 inča i nudi tri različita prikaza, uključujući grafiku sa sportskim izgledom. Na zahtjev moguća je ugradnja head-up zaslona koji bitne informacije u boji projicira na vjetrobran.

Intenziviran: informacijsko-zabavni sustav

MMI operativni koncept pokreće nova, treća generacija modularne informacijsko-zabavne platforme. Njena snaga računanja je deset puta veća nego kod prethodne izvedbe te provodi sve zadatke u svezi povezivanja, uključujući telefoniju i Audi connect usluge s LTE Advanced brzinom, a uključuje i integriranu Wi-Fi spojnu točku.

Individualne postavke mogu se spremiti u šest korisničkih profila - od kontrola klimatizacije i položaja sjedala do često korištenih navigacijskih odredišta i medija. DAB+ digitalni radio dio je serijske opreme, a online ili hibridni radio nude se kao opcija. Navođenje na rutu je još lakše i fleksibilnije. Primjerice, navigacija nudi predviđanja razvoja prometne situacije, satelitske slike visoke rezolucije s Google Earth servisa i detaljne 3D modele mnogih europskih gradova. Audi connect usluga obogaćuje točke interesa s fotografijama, radnim vremenom i opaskama korisnika. Ove connect usluge uključuju i car-to-X usluge. One pomažu pronalaženje slobodnih parkirnih mjesta uz cestu ili omogućuju vozačima da krstare zelenim valom komuniciranjem sa semaforima. A3 Sportback povezan je s pametnim telefonom preko myAudi, Apple CarPlay ili AndroidAuto aplikacije, kao i preko Audi phone box sučelja. Ovo zadnje povezuje uređaj s antenom automobila i induktivno ga puni. Tu je i Audi connect ključ, koji autorizira vlasnika, te otključava i zaključava automobil te pokreće motor preko Android pametnog telefona. Kratko nakon predstavljanja u ponudi će se naći i Amazon Alexa usluga.

Uglađeni: motori

Na početku prodaje u Europi, novi Audi A3 Sportback nudit će se u izvedbama s tri motora - 1.5 TFSI sa 110 kW (150 KS) (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 5,1 - 4,8*; kombinirane CO2 emisije u g/km: 116 - 111*) i 2.0 TDI koji razvija snagu od 85 kW (116 KS) (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 3,6 - 3,5*; kombinirane CO2 emisije u g/km: 96 - 92*) ili 110 kW (150 KS) (kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 3,9 - 3,7*; kombinirane CO2 emisije u g/km: 103 - 98*). Svi motori impresioniraju svojim velikim okretnim momentom i uglađenim radom. Ove izvedbe motora će se na početku proizvodnje kombinirati s prednjim pogonom. Snaga će se prenositi preko šesterostupanjskog ručnog mjenjača ili brzog sedmerostupanjskog S-tronic mjenjača, čija je ručica mjenjača dizajnirana kao kompaktna ručica. Vozač je za kontrolu osnovnih funkcija mjenjača može gurati ili povlačiti. Ukratko nakon početka prodaje, Audi će postupno proširivati ponudu s novim izvedbama motora, uključujući elektrificirani pogon i inačice s quattro pogonom.

Profinjen: ovjes

Ovjes novog A3 Sportback - s four-link stražnjom osovinom za motore od 110 kW (150 KS) - je sportski i uravnotežen, kombinirajući udobnost vožnje s dobrom dinamikom. Na zahtjev, ovjes je dostupan sa sustavom prilagodljive tvrdoće, koji istovremeno spušta karoseriju za 10 milimetara. Svaki amortizer se stalno prilagođava uvjetima na cesti, situaciji u vožnji i postavkama Audi drive select sustava dinamičnog upravljanja, kreirajući široki raspon postavki između jako udobnog naginjanja i agilnog upravljanja. Sa sportskim ovjesom - koji je dio serijske opreme sa S line vanjštinom, a inače se može odabrati kao opcija - fokus je jasno na agilnom upravljanju. Zbog kruće postave ovjesa i amortizera i činjenice da je vozilo spušteno za 15 milimetara, ovaj kompaktni model osigurava još izravniji kontakt s površinom ceste.

Dobro upućen: sustavi pomoći u vožnji

Opremljen s Audi pre sense prednjim sustavom, asistentom izbjegavanja prepreke i asistentom promjene vozne trake, A3 Sportback pomaže spriječiti nesreće s drugim sudionicima u prometu i serijski nudi visoku razinu sigurnosti. Dodatni sustavi pomoći, kao što su upozorenje kod izlaska iz prometnog traka i upozorenje kod izlaska iz vozila, kao i asistent kod bočnog prometa straga i sustav pomoći pri parkiranju, dostupni su kao opcija. Adaptivni tempomat u obliku adaptive cruise controla klijenti poznaju iz viših klasa, pomaže u uzdužnom i poprečnom navođenju. On pomaže u održavanju brzine i udaljenosti do vozila ispred i pomaže prilikom navođenja na voznu traku pomoću blagih intervencija u elektro-mehaničkom sustavu upravljača. To posebno povećava razinu udobnosti vožnje na dugim putovanjima.

Optimiziran: koncept prostora

Novi A3 Sportback nudi više prostora i funkcionalnosti u kombinaciji s kompaktnim vanjskim dimenzijama. S dužinom od 4,34 metra i širinom bez vanjskih zrcala od 1,82 metra, u odnosu na prethodnika, ovaj premium kompaktni automobil je narastao za nešto preko tri centimetra. Visina od 1,43 metra i međuosovinski razmak od 2,64 metra ostaju nepromijenjeni. Ovisno o položaju stražnje klupe, kapacitet prtljažnika je između 380 i 1.200 litara, a podnica prtljažnika može se postaviti na različite visine. Na zahtjev su dostupna stražnja električna podizna vrata, kojima se upravlja pokretom noge.

Raspored: početak prodaje

Pretprodaja novog Audija A3 Sportback u Hrvatskoj počinje 05.03.2020. a kod svih ovlaštenih partnera vozila će biti dostupna od lipnja ove godine. Početak prodaje bit će popraćen specijalnom izvedbom: A3 Sportback edition one s ekskluzivnim značajkama. Izvana, ova izvedba moći će se prepoznati po dodacima u mat platina sivoj boji kao i zatamnjenim Matrix LED prednjim svjetlima i 18-inčnim kotačima u titan sivoj boji. S line unutrašnjost s novo razvijenim sportskim sjedalima uključujući integrirane naslone za glavu, aluminijskim umetcima i papučicama od nehrđajućeg čelika zaokružit će dinamični izgled ove izvedbe.