U vrhu konkurentnog segmenta – novi Audi S4 i S4 Avant

2016-02-25
Audi S4

•    Novo razvijeni turbo V6 motor: 260 kW (354 KS)
•    Povećana učinkovitost: više sportskih značajki uz nižu potrošnju
•    Quattro pogon: za dinamičko i precizno kontrolirano iskustvo vožnje

Ingolstadt, 24. veljače 2016. - Od 0 do 100 km/h za 4,7 sekundi uz prosječnu potrošnju koja je niža od 7,4 litre na 100 km- novi Audi S4 i Audi S4 Avant napreduju prema vrhu ovog konkurentnog segmenta sa snažnim performansama i primjernom učinkovitosti. Njihov novo razvijeni turbo V6 motor razvija snagu od 260 kW (354 KS). Njihove značajke zaokružuju nova rješenja umrežavanja i sustava pomoći vozaču. Audi prenosi mnoge tehnologije iz visoke u srednju klasu.

Lagan i čvrst: 3.0 TFSI
Snažno srce ova dva nova S modela iz Audija novi je koncept 3.0 TFSI motora. Ovaj benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem goriva i turbo punjačom razvija snagu od 260 kW (354 KS) i veliki okretni moment od 500 Nm u rasponu od 1.370 do 4.500 okr/min. U smislu snage i okretnog momenta, nadilazi prethodni model uz postizanje značajno nižih vrijednosti mase i potrošnje goriva.

Ovaj turbo V6 motor ubrzava Audi S4 od 0 do 100 km/h za 4,7 sekundi, te do elektronski ograničene maksimalne brzine od 250 km/h. U slučaju modela S4 Avant standardno ubrzanje traje dvije desetinke sekunde duže. U NEDC ciklusu vožnje S4 limuzina troši samo 7,4 litara goriva na 100 km, što odgovara CO2 emisijama od 170 grama po kilometru. Audi S4 Avant ima potrošnju goriva manju od 7,5 litara na 100 km, što odgovara CO2 emisijama od 175 grama po kilometru.

Sportski i stabilan: upravljanje
U novim S4 modelima za prijenos snage od motora na kotače zadužen je brzi i uglađeni osam stupanjski tiptronic mjenjač. Niži prijenosni stupnjevi imaju kraće, sportske prijenosne odnose, dok su gornji stupnjevi namijenjeni smanjenju broja okretaja motora i time potrošnje goriva. Kada vozač makne nogu s papučice gasa pri brzinama između 55 i 160 km/h ovaj automatski mjenjač se prebacuje na učinkoviti režim slobodnog hoda.
Quattro stalni pogon na sve kotače značajno doprinosi sportskom upravljanju modela S4 i S4 Avant. Tijekom normalne vožnje  snagu motora raspodjeljuje s nešto većim naglaskom na stražnje kotače - a po potrebi većina snage može se prenijeti na osovinu s boljim držanjem podloge.

Vektoriranje okretnog momenta optimizira upravljanje i stabilnost pri brzim prolascima kroz zavoje uz minimalne intervencije u sustavu kočenja. Opcijski sportski diferencijal aktivno raspodjeljuje moment između stražnjih kotača.

Prednji i stražnji ovjes s pet spona omogućuje značajno veću udobnost uz osjetilno bolji sportski odziv. Alternativa elektro-mehaničkom servo sustavu upravljanja je sustav dynamic steering koji mijenja prijenosni omjer upravljača u skladu s brzinom vožnje. 18 inčni kotači s gumama dimenzija 245/40 dio su standardne opreme. Audi Sport ponuda također uključuje 19-inčne kotače. Prednje kočnice imaju samoventilirajuće i perforirane diskove promjera 350 mm. Njih hvataju crne (ili opcijski crvene) fiksne čeljusti sa šest klipova i koje nose oznaku S.
Serijski S sportski ovjes smanjuje visinu karoserije za 23 mm u odnosu na redovan A4 model. Jednaku visinu ima i opcijski podesivi ovjes. Audi drive select sustav kontrolira CDC (kontinuirana kontrola tvrdoće) amortizere, odziv na gas, sustav upravljanja, trenutak izmjene stupnjeva prijenosa i opcijski sportski diferencijal. To vozaču omogućuje da uz pomoć sedam režima rada kontrolira karakteristike motora i ovjesa.

Udobna i prostrana: unutrašnjost
Novi Audi S4 i S4 Avant može udobno smjestiti pet osoba. Vodoravne linije instrumentne ploče sa širokom trakom ventilacijskih otvora pruža dojam velike prostornosti. Prtljažnik modela S4 limuzina ima kapacitet od 480 litara, a modela S4 Avant od 505 do 1.510 litara ovisno o položaju naslona stražnjih sjedala.

Opcijska S sportska sjedala imaju integrirane naslone za glavu, podesive bočne potpore i funkciju pneumatskog masiranja. Standardne presvlake sjedala su Feinnappa koža u crnoj, rotor sivoj ili magma crvenoj boji s dijamantnim uzorkom prošiva, kontrastnim šavovima i S oznakom. Unutrašnjošću dominira crna boja koja je prekinuta kontrastnim umetcima od mat brušenog aluminija.

Nova vrhunska značajka je opcijski Audi virtualni kokpit koji prikazuje sve ključne informacije na digitalan način i s detaljnom grafikom na svom 12,3 inčnom zaslonu. Prikazi koje vozač može odabrati uključuju i sportski prikaz koji je fokusiran oko središnje prikazanog brojača okretaja motora. U novom MMI sustavu upravljanja, ravna struktura izbornika bazira se na onoj koja se može pronaći u pametnim telefonima, uključujući inteligentno traženje slobodno upisanog teksta. Ova funkcija već nakon nekoliko upisanih slova nudi razne rezultate traženja. Uz to, uporaba je moguća preko višenamjenskog upravljača ili izgovaranjem prirodnih glasovnih naredbi.

Tehnološki napredni: informacije, zabava i Audi connect
Informacije i zabava u novim S modelima A4 linije su na tehnološki visokom nivou. MMI navigacijski sustav plus, MMI touch sučelje, te 8,3 inčnim zaslon predstavljaju vrh ponude informacijsko-zabavnih sustava. MMI touch uključuje dodirnu površinu za zumiranje i pomicanje te unos znakova. Sustav integrira Audi connect hardversku komponentu koja omogućuje spajanje novih S4 modela na internet preko LTE veze. Putnici mogu svoje mobilne uređaje povezati na integrirani Wi-Fi hotspot, te ih koristiti za pristup Internet uslugama. U isto vrijeme vozač ima pristup raznolikim online uslugama koje nudi Audi connect. Pomoću MMI connect aplikacije lako je kontrolirati ove funkcije preko pametnog telefona. Uz pomoć ove aplikacije, vozač može zaključati ili otključati vrata automobila, upravljati opcijskim grijanjem vozila u mirovanju ili pronaći slobodno parkirališno mjesto. Nova Calendar usluga prenosi kalendar pametnog telefona u sustav u automobilu.

Audi phone box, još jedna opcijska značajka, spaja pametni telefon s integriranom antenom koristeći komunikaciju bliskog polja i istovremeno ga induktivno puni u skladu s Qi standardom. Audi tablet služi kao fleksibilni uređaj za zabavu na stražnjim sjedalima. Za hi-fi zaljubljenike dostupan je Bang & Olufsen audio sustav s 3D obradom zvuka. Audijevo smartphone sučelje u automobil unosi Apple Car Play i Android Auto aplikacije. Ako klijent spoji iOS ili Android pametni telefon na USB priključak, sadržaj se pametnog telefona, kao što su navigacija, telefonske funkcije, glazba i odabrane aplikacije trećih strana, može odabrati u odvojenom MMI izborniku. Njima se može praktično pristupiti preko MMI sučelja ili glasovnim naredbama. Audi je dizajnirao obje aplikacije specifično za uporabu u automobilu. Ključni sadržaj je online glazba s pristupom velikoj ponudi glazbe s trgovina Google Play Music i iTunes. Tu su također i funkcije navigacije i obavijesti, kao i podsjetnici na obaveze. Niz funkcija će u budućnosti biti kontinuirano nadograđivan s aplikacijama trećih strana, kao što su Pandora, Spotify i WhatsApp.

Vodeća uloga: sustavi pomoći vozaču
Novi Audi S4 i S4 Avant su predvodnici svoje klase sa širokom ponudom sustava pomoći vozaču. Ovi sustavi dolaze iz visoke klase, a njihova inteligentna komunikacija predstavlja sljedeći korak prema autonomnoj vožnji.

Asistent za štedljivu vožnju vozaču pomaže uštedjeti gorivo. Prilagodljivi tempomat održava odabranu udaljenost do vozila ispred, a vozač može u nekoliko stupnjeva namjestiti ovu udaljenost i kontrolirati dinamiku vožnje. Stop&Go funkcija može u potpunosti zaustaviti automobil i automatski ga ponovo pokrenuti na zahtjev vozača. U rasponu brzina od 0 do 65 km/h, asistent vožnje u koloni - još jedna funkcija podesivog tempomata - također može djelomično preuzeti upravljanje. Detekcija stražnjeg poprečnog prometa kod izlaska iz parkirnog mjesta, upozorenje na nalet biciklista ili vozila kod otvaranja vrata, pomoć pri skretanju na raskrižju, pomoć pri izbjegavanju naleta na vozilo ispred i Audi pre sense sustavi dodatno povećavaju sigurnost vožnje.

Skromno sportski: vanjski dizajn
Izgled novih S4 modela je sportski, ali nije razmetljiv. Branik, otvori za zrak i bočni pragovi uključuju prepoznatljive konture. Mnogi od dodataka lakirani su u postepeno promjenjive tonove mat sive boje. Njihov dizajn ističu umetci od aluminija, a kućišta vanjskih osvrtnih zrcala izvedeni su u imitaciji aluminija. Stražnji branik uključuje crnu saćastu rešetku, aluminijski obrub difuzora i četiri završetka ispušnih cijevi.

Inteligentna kombinacija materijala čini karoseriju vrlo torzijski čvrstom, sigurnom i laganom. Nova S4 limuzina sa serijskim quattro pogonom teži samo 1.630 kg, dok novi S4 Avant teži 1.675 kg - 75 kg manje u odnosu na prethodne modele.

Bogata ponuda: oprema
Novi Audijevi S4 modeli pojavit će se na Europskom tržištu u ljeto 2016. Njihova bogata serijska oprema uključuje LED prednja svjetla, LED stražnja svjetla s dinamičkim pokazivačima smjera, 18-inčne kotače sa specifičnim S dizajnom, prednja sportska sjedala presvučena kombinacijom Alcantare i kože, te kožom presvučeni sportski višenamjenski trokraki upravljač.  Model S4 Avant uključuje električno upravljanje poklopcem i policom prtljažnika. Audi može opcijski isporučiti tehnološki napredne značajke kao što su head-up display i Audi Matrix LED prednja svjetla. Ova zadnja značajka precizno kontrolira paljenje dugih svjetala, tako da nema nikakvog zasljepljivanja vozača iz suprotnog smjera. Još jedna nova značajka je smanjeni odbljesak snopa dugih svjetala od prometnih znakova. Kada svjetlost padne na vrlo reflektirajući prometni znak, njezin intenzitet u tom području se smanji za približno jednu trećinu.

Početna cijena za model S4 limuzinu je 59.300 eura. S4 Avant je dostupan počevši od 61.150 eura.

Audi S4
Audi S4
Audi S4 Avant
Audi S4 Avant