Još sportskiji i raznovrsniji: stiže druga generacija modela Audi Q5

2016-09-29
  • Novi Audi Q5 dolazi u prvom kvartalu 2017.
  • Na početku prodaje u ponudi će biti pet motora
  • Novo: udoban zračni ovjes s kontrolom tvrdoće

Ingolstadt/Pariz, 29. rujna 2016. - Audi predstavlja još jedan uspješan model: prodaja druge generacije modela Audi Q5 kreće u prvom kvartalu 2017. Ovaj SUV s četiri prstena kombinira sportsku notu Audijeve limuzine s raznovrsnim karakterom i jako fleksibilnom unutrašnjosti. Bilo da se radi o povezivosti, učinkovitosti ili sustavima za pomoć vozaču - novi Audi Q5 još jednom postavlja standarde u svom segmentu.

"Prvi Audi Q5 je mnogo godina bio najbolje prodavani SUV u svojoj klasi. Dizajniranje njegovog nasljednika nije bio lak zadatak, ali upravo zbog toga je to bilo jako uzbudljivo," kaže Rupert Stadler, Predsjednik Upravnog odbora tvrtke AUDI AG. "S novim Q5 ljestvicu stavljamo na višu razinu. Pod izvrsne inovacije ubrajamo quattro pogon s ultra tehnologijom, iznimno učinkoviti motori, zračni ovjes s kontrolom tvrdoće, sveobuhvatna Infotainment ponuda te brojni sustavi asistencije."

Novi SUV iz Audija na ulici ima sportsku i zategnutu pojavu. Blago izvučena Singleframe rešetka hladnjaka s krutim okvirom dominira njegovim aerodinamičnim prednjim krajem. Prednji kraj je dostupan sa svjetlima koja su izvedena u LED ili Matrix LED tehnologiji velike razlučivosti s dinamičnim, zakretnim svjetlima.

Tipični Audi: Referenca za quattro pogon

Bočnom linijom dominira prepoznatljivo zaobljena i snažno podrezana donja linija prozora. Snažno istaknuti lukovi kotača predstavljaju referencu quattro stalnog pogona na sve kotače, a niski krov putničke kabine se ranije spušta prema stražnjem kraju. Kao i kod prednjeg dijela, vodoravne linije ističu dojam širine i prisutnosti. Stražnja svjetla su također dostupna s opcijskim dinamičnim pokazivačima smjera. Stražnja vrata zaokružuju se oko C nosača - što je tipična značajka Audijevih Q modela. Umetak difuzora uključuje otvore ispušnih cijevi.

Novi Q5 bit će dostupan u 14 različitih boja. Pored toga dostupno su i novo konfigurirane linije opreme: sport i design, paket sportske opreme S line, S line exterieur paket te Audi design selection. Oni utječu na ukupni izgled. Kod varijante opreme design, kontrastni sivi dodatni elementi ističu snažan karakter ovog SUV modela, dok su kod varijante opreme sport branici i maske kućišta kotača u boji vozila.

Ušteda na masi: do 90 kg lakši od prethodnog modela

Dužina od 4,66 metara, širina od 1,89 metara i visina od 1,66 metara s međuosovinskim razmakom od 2,82 metra - u usporedbi s prethodnim modelom, novi Q5 je narastao u skoro svim smjerovima. S druge strane, masa praznog vozila je smanjena - ovisno o motoru - za do 90 kg.
Novi Q5 također zauzima prvo mjesto u svojoj klasi što se tiče aerodinamike. Izvedbe s motorima od četiri cilindra te aerodinamički optimiziranim krovom, imaju koeficijent otpora zraka od 0,30 . Buka vjetra je izuzetno niska, kao i razina vibracija - ovaj novi SUV iz Audija vozaču i putnicima nudi najbolju akustiku unutrašnjosti u svojoj klasi.

Prostrana i široka: unutrašnjost

Unutrašnjost nudi puno prostora za pet osoba, te nadilazi prethodni model i konkurente u ključnim dimenzijama. Njezine vodoravno orijentirane linije ističu dojam širine i udobnosti, a trodimenzionalna traka obloge proteže se cijelom širinom prednje ploče. Novi koncept linija opreme, kupcima nudi široki odabir boja i materijala.

Višenamjenski upravljač s tri kraka dio je standardne opreme, a dodatne funkcije, poput grijanja upravljača, su opcijske. Značajke sjedala kreću se sve do pneumatske masažne funkcije. Tijekom noći, opcijsko ambijentalno osvjetljenje (standardni dio opreme s design selection paketom) kreira atraktivnu atmosferu u 30 različitih boja. Kvaliteta izrade u novom Q5 je beskompromisna.

Naslon stražnjeg sjedala u novom Audiju Q5 podijeljen je u tri segmenta. Ovisno o položaju stražnjeg sjedala, osnovni volumen prtljažnika kreće se od 550 do 610 litara, 10 litara više nego u prethodnom modelu. Kada se stražnja klupa preklopi, volumen raste do 1.550 litara. Utovar tereta je pojednostavljen inteligentnim rješenjima kao što je standardna, promjenjivo preklopiva podna prostirka, opcijska senzorska kontrola stražnjih vrata i ručno spuštanje karoserije uz pomoć opcijskog zračnog ovjesa.

Jednostavno koherentni: kontrole i zasloni

Upravljanje novim Audijevim SUV-om je intuitivno i karakteristično po tri izvrsne nove značajke. Opcijski Audijev virtualni kokpit savršenu grafiku prikazuje na 12,3 inčnom zaslonu visoke razlučivosti. Vozač može odabrati dva prikaza - klasični prikaz s velikim okruglim instrumentima i prikaz u kojem dominira karta navigacije ili popis. Opcijski head-up zaslon ključne informacije projicira na vjetrobransko staklo.

MMI terminal na središnjoj konzoli djeluje kao glavni kontrolni element. Kod top informacijsko-zabavnog sustava, koji uključuje sustav MMI navigation plus s MMI dodirnim sučeljem i 8,3 inčni zaslon, dodirna površina je integrirana u rotacijski, pritisni gumb. Ovo sučelje prepoznaje rukom pisane unose kao i geste, poznate iz potrošačke elektronike kao što je zumiranje.

Logika uporabe MMI sustava bazira se na ravnoj hijerarhiji koja se koristi u današnjim pametnim telefonima, te nudi takve značajke kao što je inteligentno traženje slobodno unesenog teksta. Novi sustav glasovnih naredbi prirodnim govorom također prepoznaje svakodnevne izraze. Kao dodatna treća kontrolna razina u novom Audiju Q5, tu je višenamjenski upravljač plus. Kao dodatna oprema dostupan je i novo razvijeni head-up zaslon. On projicira bitne informacije na vjetrobransko staklo u vidnom polju vozača - uključujući i one sustava pomoći vozaču - kao simbole i brojeve koji se mogu brzo uočiti.

Audijeva navigacija: "Personal route assist"

Novi Audi Q5, kao i modeli Q7 i A4, ima samo-učeću funkciju "personal route assist". Nakon aktiviranja ove funkcije, navigacijski sustav uči rute i odredišta koje vlasnik redovito odabire i ove informacije povezuje s pozicijom parkiranja i dobom dana.

Dokle god je aktivna, ova funkcija uči ponašanje vlasnika vozila i koristi ove informacije kako bi za sljedeće putovanje sugerirala optimizirane rute - čak i kada navigacija nije aktivna. Navigacijski sustav u svoj proračun uzima tri najvjerojatnija odredišta, uzimajući u obzir vrijeme dolaska i trenutnu gustoću prometa. Na primjer, sustav može vozaču sugerirati da uključi navigaciju kako bi pronašao potencijalne alternativne rute. Vozač odlučuje o aktiviranju ove funkcije, te također ima opciju brisanja spremljenih odredišta. Ako je funkcija deaktivirana, sustav ne sprema odredišta i ne uzima u obzir obrisana odredišta ili odvezene rute.

Online s LTE: MMI navigation plus

Sustav MMI navigation plus koristi Audi connect modul koji integrira LTE modul i Wi-Fi hotspot - što putnicima omogućuje online vezu za do osam mobilnih uređaja. Besplatna Audi MMI connect aplikacija omogućuje blisku interakciju između automobila i pametnog telefona ili sata, te nudi druge usluge. To uključuje daljinsku provjeru bitnih stanja vozila, streaming online medijskih sadržaja i prijenos kalendara s pametnog telefona u MMI sustav.

Napredne opcije: Audi Infotainment

Audi phone box modul spaja pametne telefone na antenu vozila za postizanje optimalne kvalitete prijema, te također induktivno puni pametne telefone u skladu s Qi standardom. Bang & Olufsen sound sustav s inovativnim 3D zvukom uvodi prostornu dimenziju visine. Audijev tablet, koji također predstavlja novost, služi kao fleksibilni uređaj za zabavu putnika na stražnjim sjedalima. Audi smartphone sučelje u novi Q5 unosi aplikacije Apple CarPlay i Android Auto.

Sigurnosni i sustavi pomoći vozaču

I u polju sustava za pomoć vozaču, novi Audi Q5 je sa svojom ponudom tehnološki naprednih opcija u vrhu svog segmenta. Sa svojom inteligentnom suradnjom, ovi sustavi predstavljaju slijedeći korak prema autonomnoj vožnji. Oni se nude u tri paketa - Tour, City i Parking.
Pomoć u predviđanju učinkovitosti vozaču pomaže u štednji goriva uz pomoć specifičnih informacija koje dobije o okolini automobila. Adaptivni tempomat (ACC) uključujući pomoć u prometnoj gužvi, može vozača osloboditi upravljanja u usporenom prometu. Audi active lane assist olakšava zadržavanje vozne trake, dok upozorenje na razmak, vozača upozorava kada udaljenost do vozila ispred padne ispod sigurne granice.

Sustav detekcije stražnjeg poprečnog prometa, sustav upozorenja prilikom izlaska, pomoć pri izbjegavanju sudara i pomoć pri skretanju, još su neke nove funkcije koje savršeno djeluju u težnji prema sigurnosti u vožnji. To se jednako odnosi na pre sense sustav - Audi pre sense city je standardna značajka, koja upozorava na pješake i vozila, te može aktivirati automatsko kočenje u nuždi unutar ograničenja sustava. Pomoć pri parkiranju, sustav prepoznavanja prometnih znakova s kamerom i pomoć pri kretanju zaokružuju ponudu ovih funkcija.

Snažna petorka: TDI i TFSI motori

Novi Audi Q5 kreće u prodaju u Europi s pet moćnih i učinkovitih motora: četiri TDI i jednim TFSI motorom. Oni su snažniji za 20 kW (27 KS), ali uz značajno smanjenu potrošnju. Pogotovo se to odnosi na 2.0 TDI motore u novom Q5, sa snagama od 110 kW (150 KS), 120 kW (163 KS) i 140 kW (190 KS), koji se mogu pohvaliti posebno niskom potrošnjom. Ovaj dvolitreni dizelski motor također je jako štedljiv u izvedbi sa 140 kW (190 KS).

Dva top motora kombiniraju visoku snagu s učinkovitosti. Dodatno unaprijeđeni 2.0 TFSI ima snagu od 185 kW (252 KS), ali troši samo 6,8 litara benzina na 100 km, što odgovara CO2 emisijama od 154 grama po km. Također intenzivno revidirani 3.0 TDI motor sada razvija snagu od 210 kW (286 KS) i okretni moment od 620 Nm.

Raznovrstan i učinkovit: pogonski sklop

Pogonski sklop ovog SUV modela srednje klase, ponovo je razvijen od samog početka - to se također odnosi na šest stupanjski ručni, sedam stupanjski S tronic i osam stupanjski tiptronic (samo s 3.0 TDI motorom) mjenjač. Automatski mjenjači uključuju funkciju slobodnog okretanja koja štedi gorivo. Vozač ove mjenjače može kontrolirati ručicom mjenjača ili polugama iza upravljača; u oba slučaja, kontrolni signali prenose se elektronskim putem.

Novi quattro pogon s ultra tehnologijom, dio je standardne opreme za 2.0 TDI izvedbe sa snagom od 120 kW (163 KS) i 140 kW (190 KS), te za 2.0 TFSI izvedbu sa snagom od 185 kW (252 KS). quattro pogon s ultra tehnologijom uvijek odspaja stražnju osovinu kada njen pogon nije potreban, te je po potrebi može proaktivno aktivirati. Ovaj novi koncept može se pohvaliti većom učinkovitosti bez gubitka prianjanja ili dinamike vožnje.

U izvedbama s prednjim i quattro pogonom, funkcija usmjeravanja okretnog momenta upravljanju pruža profinjenost. Inteligentno softversko rješenje uvijek isporučuje dinamično, precizno i kontrolirano iskustvo vožnje. Za V6 dizelsku izvedbu, Audi može na stražnju osovinu ugraditi opcijski sportski diferencijal, koji raspodjeljuje okretni moment između kotača prema potrebi i time osigurava maksimalnu dinamičnost vožnje - to je još jedna nova značajka u ovom modelu i u njegovoj klasi.

Rješava kontradikcije: šasija

Novi Audi Q5 omogućuje upravljanje koje kombinira vrlo različite prednosti - ono je sportsko, ali s druge strane iznimno udobno. Osnovu za to čine novo razvijeni five-link ovjesi i novi elektro-mehanički servo sustav upravljanja. Kao opcija nudi se sustav dinamičnog upravljanja, koji prijenosni odnos mijenja u skladu s brzinom vožnje i kutom skretanja.

Kupci mogu birati između dvije postavke opruga i tvrdoće ovjesa. Šasija s kontrolom tvrdoće ovjesa nudi vrlo široki raspon između udobnosti i dinamike, koje vozač može odabrati preko Audi drive select sustava. Dodatno na kontrolu tvrdoće, novi prilagodljivi zračni ovjes može se koristiti za namještanje visine karoserije u pet koraka. U Audiju Q5 3.0 TDI, ova dva sustava i sportski diferencijal, integrirani su u novu središnju kontrolnu jedinicu šasije.

U standardnom paketu Audi drive select sustava, koji ima pristup raznim tehničkim modulima, vozač može odabrati jedan od sedam načina vožnje. Dva nova načina vožnje, lift/offroad i allroad, optimalno ističu terenski karakter Audija Q5.

Novi Audi SUV izlazi iz tvornice sa 17 inčnim lakometalnim naplatcima. Design i sport varijante opreme dolaze sa 18 inčnim naplatcima, a S line sportski i Audi design selection paketi uključuju 19 inčne naplatke.

Novi Audi Q5 proizvodi se u novoizgrađenoj tvornici u Meksiku. U salone u Njemačkoj i drugim Europskim državama doći će u prvom kvartalu 2017.