Tehnološka nadopuna kompaktnog bestselera – Redizajn Audi A3 modela

2016-04-07
  • Novi motori: 1.0 TFSI i novo razvijeni 2.0 TFSI
  • Informacije, zabava i sustavi pomoći vozaču iz više klase
  • Prve isporuke planiraju se za ljeto

Ingolstadt, 6. travnja 2016. - Ovaj uspješni Audijev model sada je još atraktivniji: Audi A3* približava se startnoj liniji s novim sustavima pomoći vozaču i motorima, kao i novo dizajniranim prednjim i stražnjim svjetlima. Novost u unutrašnjosti predstavlja inovativni koncept uporabe i prikaza informacija - Audijev virtualni kokpit. Novi A3 dostupan je u izvedbi s troje vrata kao Sportback, Sedan i Cabriolet. Sportska izvedba Audi S3* dolazi s raznim inovacijama i dodatno unaprijeđenim dinamičkim potencijalom. A3 serija modela nudi najraznovrsniju ponudu pogonskih sustava u segmentu, uključujući izvedbu Audi A3 Sportback e-tron*.

Sustavi pomoći vozaču iz Audijeve više klase

S raznim sustavima pomoći vozaču, novi Audi A3 ponovo podiže letvicu u premium segmentu kompaktnih modela. Dodatno unaprijeđeni Audi active lane assist i Audi pre sense front sustavi, uključujući predviđanje zaštite pješaka, čine vožnju u gradu i izvan njega još sigurnijom.
Novost u segmentu predstavlja sustav pomoći u prometnoj gužvi koji djeluje zajedno s Audijevim prilagodljivim tempomatom (ACC) i Stop&Go funkcijom. Ovaj opcijski sustav održava sigurnu udaljenost do vozila ispred, a u kombinaciji sa S tronic mjenjačem može samostalno zaustaviti i ponovo pokrenuti vozilo. U slučaju sporog prometa (do 65 km/h), ovaj sustav na dobro označenim cestama čak i nakratko preuzima upravljanje vozilom. Druga nova značajka za A3 obitelj je opcijska pomoć pri kočenju u nuždi. Ovaj sustav pokreće kočenje do sigurnog zaustavljanja, ako, unatoč upozorenjima, vozač ne poduzme odgovarajuće korektivne akcije. Novi sustav detekcije stražnjeg poprečnog prometa upozorava vozača o nadolazećim vozilima, na primjer, prilikom izlaska u nazad iz poprečnog parkirnog mjesta.

Kontrole i zasloni, informacije i zabava te Audi connect

Glavna značajka unutrašnjosti novog modela Audi A3* je Audijev virtualni kokpit. Ovaj inovativni koncept uporabe po prvi put je dostupan u kompaktnoj klasi. Audijev virtualni kokpit najvažnije informacije o vožnji prikazuje u visokoj razlučivosti na TFT zaslonu dijagonale 12,3 inča. Vozač može pritiskom na "View" tipku na višenamjenskom upravljaču birati dva prikaza. U klasičnom načinu prikaza instrumenti se prikazuju u jednakoj veličini kao uobičajeni analogni instrumenti.
S druge strane, u informacijsko-multimedijalnom načinu rada središnje mjesto zauzima karta navigacije ili prikaz telefonskog imenika, informacija radio prijemnika i audio sustava. Brojač okretaja motora i brzinomjer prikazuju se kao mali okrugli instrumenti.

Struktura izbornika MMI sustava je redizajnirana. Uporaba s tabličnom hijerarhijom temelji se na pametnim telefonima.

Središnji dio MMI sučelja je okrugli potenciometar, čiji prsten je u top izvedbi osvijetljen u bijeloj boji. Na njegovom vrhu nalazi se na dodir osjetljiva površina za unos znakova i geste pomicanja prstima, što vozaču, na primjer, omogućuje zumiranje karte. Iznad i pored središnjeg potenciometra nalaze se prekidači i tipke preko kojih vozač može prolaziti kroz novo dizajniranu strukturu izbornika. Unaprijeđena glasovna kontrola za navigaciju, radio, medijske sadržaje i telefon sada također razumije mnoge fraze iz svakodnevnog govora.

I u području informacija i zabave novi Audi A3 ponovo postavlja nove standarde. MMI radio plus sustav s 7-inčnim zaslonom koji se električnim putem izvlači s vrha središnje konzole dio je serijske opreme. Opcijski dostupni MMI navigacijski sustav i MMI navigacijski sustav plus s MMI sučeljem u kombinaciji s Audi connect modulom u automobil donose mnoge online funkcije. One, na primjer, uključuju navigaciju s Google Earth i Google Street View prometnim informacijama u stvarnom vremenu, kao i praktičnim informacijama o slobodnim parkirnim mjestima te odredištima, novostima ili vremenskoj prognozi. Informacije se prenose preko super brzog LTE standarda.

Potrebni paket usluga neograničenog prijenosa podataka uključen je zahvaljujući Audi connect SIM kartici koja dolazi uz sam automobil (samo za određena tržišta). Kupci mogu dobiti ovu integriranu SIM (e-SIM) karticu u kombinaciji s Audi connect uslugom u Europi. Ova kartica omogućuje roaming usluge u većini europskih zemalja. Bez obzira na integrirane Audi connect usluge, paketni podaci za individualnu uporabu Interneta također se mogu osigurati preko hotspota.

Besplatna Audi MMI connect aplikacija omogućuje druge usluge, kao što je streaming online medijskih sadržaja i prijenos kalendara s pametnog telefona na MMI. Izvedba A3 e-tron* također uključuje usluge za programiranje punjenja i vremena kretanja te aktiviranje klima uređaja.

Pametni telefoni s iOS i Android operativnim sustavima spajaju se s automobilom preko Audijevog smartphone sučelja. Audi phone box u središnjem naslonu za ruku uključuje spajanje bliskim poljem za bežično povezivanje pametnih telefona s antenom vozila te također omogućuje bežično punjenje baterije (za mobilne uređaje koji to podržavaju).

Novo dizajnirani paketi opreme

Iako su provedene vrlo male promjene dimenzija - dužina od 4,24 metra s međuosovinskim razmakom od 2,60 metara - novi Audi A3* čini se još sportskiji i izražajniji nego ikada. Njegova Singleframe prednja maska ima oštrije konture te je šira. Prednja svjetla su uža s prepoznatljivim vanjskim konturama.

Stražnji kraj naglašava širinu novog A3 - s vodoravnom osvijetljenom grafikom stražnjih svjetala i razdjelnim rubom iznad redizajniranog difuzora. Paleta boja je proširena. Moguće je odabrati dvanaest boja karoserije, uključujući pet novih boja: Ara plavu, Cosmic plavu, Nano sivu, Tango crvenu i Vegas žutu. Daytona siva perleffekt boja rezervirana je za S line exterieur paket.
Novost za A3 model predstavljaju modularno izvedene linije opreme. Klijentima pružaju još veću slobodu odabira, a to se, po prvi put, također odnosi i na detalje vanjštine. Osim osnovnih modela u planu su dvije linije opreme, sport i design, s opcijskim S line paketom i posebnim dizajnerskim paketima opreme.

Značajno nadopunjena: ponuda motora

Ponuda motora za Audi A3 sastoji se od šest motora (tri benzinska i tri dizelska). Raspon njihovih snaga kreće se od 85 kW (110 KS) do 140 kW (190 KS). Sve A3 izvedbe zadovoljavaju normu emisije EU6.

S 1.0 TFSI motorom, Audi po prvi put u A3 seriji nudi tro-cilindrični motor. Ovaj kompaktni motor razvija snagu od 85 kW (115 KS) i okretni moment od 200 Nm između 2.000 do 3.500 okretaja u minuti. Ovaj novi bazni benzinski motor je učinkovit bez žrtvovanja bilo čega što se odnosi na užitak u vožnji.

1.4 TFSI CoD ultra motor uključuje učinkovitu tehnologiju isključivanja cilindara prema potrebi, odnosno isključuje dva cilindra kada nema potrebe za većom snagom. Ovaj motor, zapremine 1.395 ccm, razvija snagu od 110 kW (150 KS) i okretni moment od 250 Nm.

Tehnički istaknutu značajku predstavlja potpuno novi 2.0 TFSI sa svojim inovativnim procesom izgaranja. Iz zapremine od 1.984 ccm razvija snagu od 140 kW (190 KS) te okretni moment od 320 Nm između 1.500 i 4.200 okretaja u minuti.

Audi u novom A3* modelu nudi četiri cilindrični TDI motor zapremine 1.968 ccm u dvije izvedbe. Ovaj 2.0 TDI razvija snagu od 110 kW (150 KS) i okretni moment od 340 Nm između 1.750 i 3.000 okretaja u minuti - a biti će dostupan i u izvedbi koja razvija snagu od 135 kW (184 KS) i okretni moment od 380 Nm između 1.750 i 3.000 okretaja u minuti. Novi osnovni dizelski motor je 1.6 TDI koji razvija snagu od 81 kW (110 KS). Dostupan je u kombinaciji sa šest stupanjskim ručnim mjenjačem ili S tronic sedam stupanjskim mjenjačem s dvije spojke.

Spomenuti 2.0 TFSI motori dolaze u kombinaciji s potpuno novo razvijenim sedam stupanjskim S tronic mjenjačem s uljnom spojkom. Mjenjač zamjenjuje prethodni šest stupanjski mjenjač s dvostrukom suhom spojkom. Novi Audi A3 u standardnoj izvedbi snagu prenosi na prednje kotače. Za izvedbe s benzinskim motorom dostupan je quattro pogon na sve kotače za izvedbu s 2.0 TFSI motorom snage 140 kW (190 KS).

Ovjes novog Audija A3 impresionira svojim balansiranim i sportskim postavom. S opcijskim sportskim ovjesom karoserija je spuštena za 15 milimetara, a 25 milimetara sa S line sportskim ovjesom. Elektro-mehanički servo sustav upravljanja je osjetljiv i učinkovit. Uz doplatu je određene modele moguće opremiti progresivnim sustav upravljanja za još veću dinamiku u vožnji.
Novi Audi A3 serijski se oprema 16-inčnim kotačima, dok su 17-inčni dostupni u sklopu design i sport linija opreme. Bogata ponuda 17, 18 i 19-inčnih kotača uključuje novi dizajn. Ponuda guma također je revidirana te sada uključuje gume s boljim performansama i optimiziranim otporom kotrljanja.

Matrix LED prednja svjetla

Prednja svjetla Audiju A3* sa svojim podrezanim rubovima pružaju prepoznatljivi novi izgled. Xenon plus svjetla dio su serijske opreme; kao opciju Audi nudi LED prednja svjetla odnosno Matrix LED prednja svjetla.

Dosljedna lagana konstrukcija osigurala je masu praznog vozila modela A3 s 1.0 TFSI motorom od samo 1.150 kg - što je najniže u klasi. Karoserija novog Audija A3 je do najviše razine otporna na sudare i čvrsta. Vjetrobran sa značajkama prigušenja buke dio je standardne opreme.
Unutrašnjost se može pohvaliti top kvalitetom tipičnom za Audi. Novo dizajnirani upravljač s tri kraka moguće je opremiti i grijanjem. Za veću udobnost na dugim putovanjima Audi nudi sjedalo vozača s funkcijom masaže.

Održivost na cesti: novi Audi A3 Sportback e-tron

Plug-in hibridna izvedba, Audi A3 Sportback e-tron*, kombinira 1.4 TFSI, koji razvija snagu od 110 kW (150 KS) i okretni moment od 250 Nm, s električkim motorom koji razvija snagu od 75 kW i moment od 330 Nm. Ukupna snaga sustava od 150 kW (204 KS) osigurava sportske vozne značajke.

Punjenje litij-ionske baterije (8,8 kWh) preko 380 voltne trofazne utičnice traje malo više od dva sata.

Više snage: novi Audi S3 7 kW (10 KS) više, a u kombinaciji sa S tronic mjenjačem i 20 Nm više okretnog momenta - Audi je s izvedbom Audi S3* napravio korak više. Nadalje, Audijevi inženjeri su integrirali S3-specifičnu podešenost za elektroničku kontrolu stabilnosti (ESC) i višelamelnu spojku. Rezultat: još veća dinamika, užitak i sigurnost vožnje.

2.0 TFSI motor sada razvija 228 kW (310 KS), te u kombinaciji sa S tronic mjenjačem okretni moment od 400 Nm u rasponu od 2.000 do 5.400 okretaja u minuti. S3 Sportback, S3 Sedan i S3 Cabriolet također se mogu pohvaliti mnogim novim značajkama.

Uvođenje redizajniranih Audi A3 modela na hrvatsko tržište očekuje se u srpnju 2016.